قدرت چشمگیر چین در فقرزدایی

چین با غلبه بر فقر مطلق در سراسر کشور اعلام کرد که از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۹۹ میلیون نفر از فقر نجات یافته‌اند.
کد خبر : ۱۱۹۹۱۴
فقرزدایی درچین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز دوشنبه ۹ شهرستان فقیر در استان گویژو جنوب غربی چین از لیست فقر این کشور حذف شدند. بنابراین این ملت یک ماه قبل از مهلت تعیین شده توسط خویش به فقر مطلق پایان داده است.


از هفته گذشته مقامات در استان های باقیمانده و مناطق خودمختار و دارای شهرستان های فقیرنشین به طور پی در پی، پس از بازرسی های گسترده، محلات خود را کاملاً بدون فقر اعلام کردند. گویژو آخرین منطقه در سطح استان بود که اعلام کرد پیروز بر فقر مطلق است.


در سال ۲۰۱۲، حزب کمونیست چین هدف خود را برای پایان دادن به فقر داخلی تا پایان سال ۲۰۲۰ تعیین کرد. معیار خط فقر چین با قیمت های سال ۲۰۱۰ ، ۲۳۰۰ یوان در سال یا کمی کمتر از یک دلار در روز است.


در سال ۲۰۱۳، از هر سه شهرستان چین یکی برچسب فقر زده داشت. این کشور در آن زمان ۸۳۲ شهرستان به شدت فقیر داشت که بیش از ۸۰ میلیون نفر در آن آسیب دیده بودند. فقط ۹ منطقه در سطح استان، از جمله پکن و شانگهای از مناطق فقیرنشین عاری بودند.


طبق داده‌های اداره آمار ملی چین، در هفت سال گذشته، سالانه به طور متوسط ۱۰ میلیون نفر از فقر مطلق در چین خارج می‌شوند. جمعیتی که در فقر مطلق زندگی می کردند از ۹۸.۹۹ میلیون نفر در پایان سال ۲۰۱۲به ۵.۵۱ میلیون نفر در اواخر سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. در همین مدت، تعداد شهرستان‌های فقیر از ۸۳۲ به ۵۲ مورد کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر