افت قیمت نفت

قیمت نفت با وجود نگرانی‌ها در مورد عرضه و تردیدهای مربوط به واکسن کرونا افت کرد.
کد خبر : ۱۱۹۹۹۳
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه به دلیل تعطیلات روز شکرگذاری ایالات متحده، قیمت نفت در تجارت آرام جای گرفت، در میان نگرانی ها از عرضه بیش از حد و تردیدها در مورد واکسن برای پایان دادن به بیماری همه گیر ویروس کرونا، نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از یک درصد کاهش یافت.


نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۶۹ سنت یا ۱.۵ درصد کاهش به ۴۵.۰۲ دلار رسید. قیمت نفت خام ایالات متحده به دلیل تعطیلات روز پنج شنبه تسویه حساب نشد. قیمت نفت خام برنت که با ۹ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود، یک شبه ۱.۷ درصد سقوط کرد.


پس از اینکه آسترازنکا اعلام اولیه کرد که واکسن COVID-۱۹ آن می تواند تا ۹۰ درصد موثر باشد، هر دو معیار نفتی در این هفته حدود ۶ درصد افزایش یافته و این به نتایج آزمایش موفقیت آمیز دو واکسن دیگر در حال توسعه در مبارزه برای پایان دادن به بدترین بیماری همه گیر در قرن اضافه شده است.


اما سوالات در مورد واکسن جهانی مطرح شده زیرا چندین دانشمند نسبت به قدرت نتایج آزمایش ها تردید دارند. به گفته یک تحلیل گر ارشد بازار، به نظر می رسد سرانجام سودآوری در حال شروع است تا پایان هفته راحت می شویم. با این حال، با حفظ نفت وست تگزاس اینترمدیت بالای ۴۵ دلار و برنت با ۴۹ دلار، به نظر می رسد نفت خام جز بدترین مشکلات پس از تابستان است.


سه منبع نزدیک به اوپک پلاس اعلام کردند: اوپک پلاس، به تاخیر در افزایش برنامه ریزی شده برای تولید سال آینده تمایل دارند. اوپک پلاس قصد داشت در ژانویه تولید خود را تا دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد؛ حدود دو درصد از مصرف جهانی و این اقدام جهت رکورد کاهش عرضه امسال است.


اما افزایش تولید لیبی باعث نگرانی در مورد عرضه بیش از حد در بازار می شود زیرا مردم زیادی توصیه های تعطیلی و سفر نادیده می گیرند. اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرد: تقریباً ۶ میلیون آمریکایی از جمعه تا چهارشنبه قبل از تعطیلات روز شکرگذاری سفرهای هوایی را انجام دادند و توصیه های مراکز کنترل بیماری را برای ماندن در خانه نادیده گرفتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر