09 آذر 1399 - 17:08
بانک کشاورزی،حامی تولید و کارآفرینان:

حمایت ۵۹میلیاردی از راه اندازی طرح بزرگ سورتینگ وسردخانه خرما

طرح سورتینگ و سردخانه اسماعیل احمدی با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرده که ۵۹ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است.
کد خبر : ۱۲۰۰۶۲
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در دل نخلستان‌های سرسبز و سربه فلک کشیده ی دشتستان بوشهر و در کنار کانال های پر از آب ، شهر آبپخش به عنوان نگین سبز این استان قرار گرفته است.  استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن خرما تولید می کند که از این میزان ۴ میلیون اصله نخل با ۱۲۰ هزار تن تولید، مربوط به شهرستان دشتستان است و شهر آبپخش یکی از قطب های تولید خرمای کشور محسوب می شود، جایی که  اسماعیل احمدی از اهالی روستای بنار آزادگان در روستای میاندشت شهر آبپخش با حمایت ۵۹ میلیارد ریالی  بانک کشاورزی، طرح سورتینگ و سردخانه خرما را راه اندازی کرده است.


 طرح سورتینگ و سردخانه اسماعیل احمدی که به مساحت  ۱۴ هزار متر مربع در ۲ سوله ی بسته بندی و ۶ سردخانه ی ۵۰۰ تنی احداث شده ، با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ شروع به کار کرده که ۵۹ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است.


اسماعیل احمدی مجری طرح سورتینگ و سردخانه خرما در استان بوشهر می گوید : این طرح با حجم تولید ۱۰ هزار تن در بخش بسته بندی و ۳۰۰۰  تن در بخش  سردخانه ،خرما را به صورت بسته بندی در بازار داخلی و صادرات به کشورهای روسیه ، هندوستان و عراق  به فروش می رساند و باعث اشتغال  مستقیم  ۱۲ نفر و غیر مستقیم ۸۰ نفر  شده است .


وی اضافه می کند که گسترش فضای سردخانه به میزان ۵ هزار تن از برنامه های آتی او است .این پروژه برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و فعالان  بخش کشاورزی از مزرعه تا سفره و ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر