افزایش قیمت طلای جهانی

با کاهش ارزش دلار، طلای اسپات و معاملات آتی طلای ایالات متحده با خوش‌بینی نسبت به توافق محرک مالی آمریکا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۰۱۸۰
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس دی، روز جمعه، در حالی که افزایش خوش بینی نسبت به توافق محرک مالی ایالات متحده دلار را تحت فشار قرار داد، جذابیت فلز زرد را به عنوان حفاظ تورمی افزایش داد. صبح روز جمعه طلای اسپات با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۴۳.۹۹دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۴۷.۹۰ دلار در هر اونس رسید. طلا در این هفته بیش از ۳ درصد اضافه کرده است.


به گفته یک استراتژیست حرکت صعودی در طلا تا حدودی به دلیل تضعیف دلار قوی است و از نظر تکنیکی بیش از حد فروخته شده است ، بنابراین یک بازپرداخت تکنیکی نیز است، این فلز می‌تواند سطح پشتیبانی قوی در ۱۸۰۰ دلار/ اونس و ۱۷۵۰ دلار در هر اونس پیدا کند. با این حال، وی هشدار داد که در صورت سرعت یافتن بهبود اقتصادی و جهش‌های تورم، ممکن است خطرات نزولی وجود داشته باشد، که باعث می شود تا فدرال رزرو ایالات متحده از محرک های پولی که می تواند دلار را تقویت کند، جلوگیری نماید.


دلار آمریکا روز جمعه کاهش یافت و در بدترین هفته خود از اوایل ماه نوامبر قرار گرفت و طلا را برای دیگر دارندگان ارز ارزان کرد. با حمایت قانونگذاران محافظه کار،  طرح حمایتی کرونا برای هر دو حزب، به ارزش ۹۰۸ میلیارد دلار ، روز پنجشنبه در کنگره آمریکا جنبشی برپا کرد.


همچنین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه داروسازی فایزر با اختلالات عرضه روبرو شده است.


موسسه فیچ که قیمت طلا در سال بعد را به طور متوسط ​​۱۸۵۰ دلار / اونس پیش بینی کرد، گفت: اکثر عاملان روند صعودی تا سال ۲۰۲۰ به طور فزاینده ای محو می شوند و احتمال افزایش قابل توجه مجدد قیمت را کم می‌کنند. سرمایه گذاران برای سرنخ های بیشتر سرعت بهبود اقتصادی، منتظر داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که بعد از ظهر اعلام می‌شود.


نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴.۰۹ دلار در هر اونس رسید و قرار بود ۶ درصد در هفته صعود کند. پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۰۴۳.۱۹ دلار در هر اونس و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۳۲۸.۸۲ دلار در هر اونس رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر