صادرات نفت عربستان به آمریکا کاهش یافت

صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۵ ساله رسید.
کد خبر : ۱۲۰۲۰۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، صادرات نفت خام عربستان سعودی به ایالات متحده در ماه اکتبر با متوسط ​​کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز به کمترین میزان در ۳۵ سال گذشته کاهش یافت. فقط در هفته منتهی به ۲۷ نوامبر، حجم محموله های نفتی عربستان به آمریکا به ۷۳هزار بشکه در روز کاهش یافت.


میانگین حجم تولید روزانه برای ماه اکتبر، پایین ترین سطح خود را ثبت کرد، در حالی که درآگوست ۱۷۷ هزار بشکه در روز ثبت شده بود در حالی که این تولیدکننده و صادر کننده برتر اوپک در میان کاهش شدید قیمت ها تلاش کرد عرضه نفت خام را تشدید کند.


به منظور مقایسه، سعودی ها در ماه آوریل ۱.۳ میلیون بشکه نفت در روز به ایالات متحده حمل کردند، زمانی که در پایان مارس و اوایل ماه آوریل در جنگ قیمت با روسیه ناوگان ابرمخزنهای نفتی را فرستادند تا بازار آمریکا را با نفت پر کنند. در ماه آوریل، ناوگان مخزن نفتی از عربستان سعودی مصادف با کاهش گسترده تقاضای نفت شد و تهدیدی برای سرریز ظرفیت ذخیره سازی ایالات متحده بود.


با این حال، بعد از آن، عربستان سعودی تغییر روند داد و صادرات خود را به ایالات متحده همزمان با افزایش حمل و نقل به چین آغاز کرد. از ژانویه تا نوامبر سال جاری، صادرات نفت عربستان به چین به طور متوسط ​​۱.۶ تا ۱.۷میلیون بشکه در روز بود در حالی که این پادشاهی به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت خام با روسیه بزرگترین وارد کننده کالا در جهان درگیر شد.


در همین حال، کل واردات نفت ایالات متحده نیز در حال کاهش است. طی چهار هفته منتهی به ۲۷ نوامبر، این میانگین ها ۵ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به سال گذشته ۱۰.۵ درصد کاهش داشت. کانادا پس از مکزیک در رتبه سوم، بزرگترین تامین کننده نفت خام ایالات متحده باقی مانده است.


عربستان سعودی در حال مذاکره در مورد آینده کاهش تولید نفت با اوپک پلاس است که به منظور مهار کاهش قیمت های نفت ناشی از جنگ قیمت و ویروس کرونا، اجرا شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر