24 آذر 1399 - 08:47
رئیس انجمن مالی اسلامی اعلام کرد:

برگزاری آنلاین ششمین همایش مالی اسلامی

رئیس انجمن مالی اسلامی از برگزاری آنلاین ششمین همایش مالی به صورت مجازی ، ۲۶ آذر ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۲۰۴۳۳
صالح آبادی

به گزارش ایبِنا به نقل از اگزیم نیوز، علی صالح آبادی در نشست خبری مجازی که در خصوص ششمین همایش مالی اسلامی برگزار شد، گفت: موضوع این همایش" حکمرانی مطلوب و تاثیر آن در بازارهای مالی" است که در بستر اسکای روم با حضور اساتید و کارشناسان مطرح این حوزه برگزار می شود.


 وی افزود: شورای سیاست گذاری این همایش را چهره های شاخصی چون دکتر مصباحی مقدم، عضو موسس انجمن، دکتر حسینی مدیرعامل سابق بورس انرژی، دکتررهنمای رودپشتی و دکتر ابوذر سروش از اعضای هیات مدیره انجمن مالی اسلامی و دکتر مجید رضایی عضو کمیته فقهی سازمان و شورای فقهی بانک مرکزی تشکیل داده اند.


وی با اعلام اینکه پس از فراخوان ستاد برگزاری ششمین همایش مالی اسلامی، ۲۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: از میان مقالات دریافتی ۱۴ مقاله حائز شرایط  بوده و پذیرفته شد که همانند سال های گذشته در کتاب مجموعه مقالات همایش مالی اسلامی چاپ و تعدادی از مقالات منتخب در نشریه علمی پژوهشی تحقیقات مالی اسلامی منتشرخواهد شد.


صالح آبادی با ذکر این مهم که حکمرانی مطلوب از موضوعات مهم در بازارهای مالی است، گفت: پنل اول با موضوع" حکمرانی مطلوب و تاثیر آن بر بازارهای مالی" با حضور دکتر مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس، دکتر قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر حسینی مدیرعامل سابق بورس انرژی و دکتر رهنمای رودپشتی، رئیس انجمن مهندسی مالی برگزار می شود.


رئیس انجمن مالی اسلامی در ادامه به تشریح موضوع پنل دوم این همایش پرداخت و گفت:  در این پنل، دکتر فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، دکتر شاپور محمدی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر رضایی، عضو کمیته فقهی سازمان بورس و دکتر میرزایی منفرد، دبیرسابق هیات داوری سازمان بورس به موضوع " ماهیت سهام وحقوق و منافع ناشی ازسهام" می پردازند.


صالح آبادی اظهار داشت: علاوه بربرگزاری پنل ارائه مقالات منتخب در این همایش، پنلی بین المللی با موضوع اصلی همایش با حضور اساتید مالی اسلامی خارج از کشور از جمله دکتر اکرم لالدین، دکترای اصول فقه و مدیراجرایی موسسه بین المللی مطالعات فقهی مالی اسلامی ( ایسرا )از مالزی، آقای یوسف دنیک، از مدیران بانک اسلامی برکت ترکیه و عضو هیات علمی صباح الدین زعیم، دکتر سعید همایون، عضو هیات علمی دانشگاه گاول سوئد و دکترعباس جلیل مدیرعامل شرکت amanah capital group limited (ACGL)  خواهیم داشت.


وی با ذکر یاد و نام مرحوم دکترموسویان گفت: بی تردید استاد موسویان یکی از تاثیرگزارترین چهره های حوزه مالی اسلامی بوده و نقش برجسته و بی بدیلی در توسعه علوم مالی اسلامی در کشور، بازار سرمایه و نیز بازار پول ایفا کردند.


 صالح آبادی افزود: بخشی از همایش مالی اسلامی امسال به تقدیر و بزرگداشت از دکتر موسویان اختصاص دارد؛ ایشان به عنوان عضو کمیته فقهی سازمان بورس و عضو شورای فقهی بانک مرکزی، با نبوغ خاص و تسلط کاملی که بر مباحث فقهی داشتند، کتب و مقالات متعددی در حوزه مالی اسلامی به رشته تحریر در آورد و دانشجویان بسیاری را تربیت کرد؛ در این راستا صفحه مخصوصی در سایت انجمن مالی اسلامی به آثار دکتر موسویان اختصای یافته است.


تقدیر از یکی از اساتید برتر دوره های  بازار سرمایه اسلامی DBA از دیگر برنامه هایی است که در ششمین همایش مالی اسلامی گنجانده شده است.


 صالح آبادی در ادامه این نشست به تشریح  عملکرد انجمن مالی اسلامی در سال های گذشته پرداخت و گفت: بر اساس ارزیابی های وزارت علوم، انجمن مالی اسلامی رتبه A  را در سال های ۹۶ و ۹۷ کسب نموده و پیش بینی می شود که این رتبه را در سال ۹۸ نیز کسب کند.


وی پایگاه جامع مالی اسلامی را یکی از غنی ترین منابع موجود برای مطالعات مالی اسلامی دانست و گفت: این سایت موضوعات متنوعی را در حوزه مالی اسلامی  از جمله اخبار، طبقه بندی علوم مالی اسلامی،مباحث فقهی مربوط به بازارهای، مشروح مصوبات سازمان بورس، شورای فقهی بانک مرکزی و شورای فقهی سازمان بورس، محتوای همایش­ها و نشست های تخصصی انجمن، کتب مختلف، مقالات، نشریات علمی و پژوهشی و آثار پژوهشگران مالی اسلامی در داخل و خارج در برمی گیرد وعناوین پیشنهادی  متنوعی برای رساله های ارشد و دکتری در این سایت در اختیار علاقه مندان قرار دارد.


به گفته رئیس انجمن مالی اسلامی  این مرکز تا کنون نشست داخلی و خارجی برگزار کرده که کماکان ادامه دارند. وی اعلام کرد: از فعالیت های برجسته انجمن برگزاری دوره های DBA بازار سرمایه است که به صورت مشترک با سازمان بورس، دانشگاه امام صادق، مرکز مالی ایران و موسسه ردمانی مالزی و بانک قرض الحسنه رسالت برگزار می شود و تاکنون ۱۳۴ دانشجو در این دوره ها شرکت کرده اند.


صالح آبادی گفت: مهرماه سال جاری ۵۸ نفر تحصیل در دوره های DBA را آغاز کرده اند که به فارغ التحصیلان این دوره دو گوهینامه" اصول بازار سرمایه" و " تحلیلگری بازار سرمایه" ارائه شده است؛ با گذراندن دو درس مدیریت سبد و مقررات، "گواهی نامه مدیریت سبد" نیز به آنها اعطا می شود.


وی گفت: امسال همزمان با مجمع سالانه انجمن مالی اسلامی، اولین جشن دوره فارغ التحصیلان انجمن با حضور دکتر مصباحی مقدم و دکتر قالیباف اصل  برگزار و فارغ التحصیلان، گواهینامه های خود را از سازمان  دریافت کردند.


 صالح آبادی اعلام کرد: بر اساس تفاهمی که انجمن مالی اسلامی با سازمان بورس منعقد کرده، در مرحله تمدید گواهینامه های حرفه ای، مدرک DBA انجمن معادل دکترای مالی محسوب می شود وبه این ترتیب فارغ التحصیلان این دوره از مزایای دکترای مالی بهره مند خواهند شد.


  رئیس انجمن مالی اسلامی با تاکید  بر اینکه از مهمترین برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی تداوم برگزاری نشست های تخصصی است، گفت: با مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده، دوره های آموزشی  بانکداری اسلامی را با همکاری این نهاد از اوایل سال آینده آغاز خواهیم کرد.


 صالح آبادی از اعلام آمادگی انجمن مالی اسلامی برای چاپ کتب مالی اسلامی به نام پژوهشگر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که انجمن مالی اسلامی به عنوان یک انجمن غیرانتفاعی بتواند اهداف خود اعم از آموزش، پژوهش و توسعه علوم مالی اسلامی درکشور در راستای کمک به نهادهای تصمیم گیرنده را دنبال کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر