گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش ۵۵۷۸۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۷۸۲ واحدی معادل ۳.۷۶ درصد به یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۴۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۴۸۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و پنجم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۵۸۷ واحدی معادل ۳.۷۶ درصد به رقم ۳۷۳ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۷۵۲ واحدی معادل ۲.۳۸ درصد، عدد ۴۴۱ هزار و ۱۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۰۳۹ واحدی به رقم ۲۸۸ هزار و ۸۱۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۳۸۴۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱ میلیون و ۹۸۵ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۰۸۲  واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۴۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۲۵۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، فولاد، شستا، کگل، شپنا، تاپیکو و خودرو، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بوعلی، لوتوس، پرداخت و وسصفا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۷ میلیارد و ۲۱۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۴۶ هزار و ۲۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غچین(‌کشت‌ و صنعت‌ چین‌ چین) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای شلعاب، کماسه، شسینا، پرداخت، دانا و لوتوس بود. همچنین نماد معاملاتی قصفها(قنداصفهان‌) با ۹.۳۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پتایر، زمگسا، غبهنوش، وغدیر، شپنا و خزامیا بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، فولاد، فملی، امین، وتجارت و شستا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، بموتو، فروس، شسینا، پارند، کماسه و حتوکا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شپنا، شستا، وپارس، خگستر، شبندر، خساپا و وتجارت بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون حمل و نقل، اطلاعات و ارتباطات، وسایل ارتباطی، ذغال سنگ، فنی مهندسی و رادیویی با روند کاهشی مواجه شدند و شاخص صنعت «سایر معادن» با افزایش همراه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر