02 دی 1399 - 14:10
بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت۴۴۰میلیاردی بانک کشاورزی ازطرح بزرگ تولید گوجه فرنگی صادراتی

گلخانه ۱۰ هکتاری سبزی و صیفی جات  از طرح های شاخص منطقه هریس است که  اخیرا با حمایت ۴۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است.
کد خبر : ۱۲۰۶۵۹
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، شهرستان هریس – که بام آذربایجان نامیده می شود- در استان آذربایجان شرقی در همسایگی شهرستان‌های سراب ، تبریز، اهر ، ورزقان و بستان‌آباد ،  با قرارگرفتن در ارتفاعات کوه‌های قوشه‌داغ و مجاورت سبلان و تلخه‌رود ، آب و هوایی نیمه خشک و سرد دارد و  علاوه بر شهرت جهانی در زمینه فرش، زمین‌های کشاورزی آن به دلیل قرارگیری در دامنه ارتفاعات و بهره‌مندی از خاک جلگه‌ای، بسیار حاصل‌خیز ‌است. گلخانه ۱۰ هکتاری سبزی و صیفی جات  از طرح های شاخص منطقه هریس است که  اخیرا با حمایت ۴۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است.


طرح تولیدی محصولات سبزی و صیفی جات به همت برادران نظرزاده و با حمایت ۴۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی، درزمینی به مساحت ۲۵ هکتار با سالن های سرپوشیده به مساحت  ۱۰۰هزار مترمربع ،باهدف تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوجه فرنگی صادراتی احداث شده و زمینه اشتغال را برای ۷۰ نفر به طور مستقیم فراهم کرده است.


ویژگی این طرح صرفه جویی در مصرف آب،تولید محصول در خارج از فصل،صرفه جویی واستفاده بهینه از انرژی ونهاده های کشاورزی وخاک ، اشتغال ثابت وپایدار،کاهش هزینه ها وارزآوری آن است.  


براساس این گزارش ، این واحد تولیدی در ۹سالن ۱۱هزار متر مربعی با ارتفاع  ۶.۵ متر و با پوشش دیوارهای پلی کربنات دولایه ۸ میلی متری به صورت سازه فلزی مدل اسپانیایی با بستر خاکی و پوشش پلی اتیلن احداث شده است.


این گزارش می افزاید: کل سرمایه گذاری برای این طرح  بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال است که ۴۴۰ میلیارد ریال آن توسط تسهیلات بانک کشاورزی ، از محل اعتبار بند الف تبصره ۱۸ برای مدت ۶سال  تامین شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها