02 دی 1399 - 14:15
بانک کشاورزی، حامی مردم مناطق زلزله زده؛

کمک ۴۷ میلیاردی بانک کشاورزی برای احداث مجموعه ورزشی چند منظوره

بانک کشاورزی با تخصیص و اهدای مبلغ ۴۷ میلیارد ریال از احداث و ساخت یک باب مجموعه ورزشی چند منظوره در شهر زلزله زده سرپلذهاب حمایت کرد.
کد خبر : ۱۲۰۶۶۱
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، شهرستان سرپلذهاب یکی از کهن ترین زیستگاه های بشری با قدمتی بیش از هفت هزار سال و در فاصله ۱۴۲ کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان دارای آثار تاریخی و مذهبی متعدد ادوار مختلف و زادگاه مشاهیر به نامی است. ایجاد طرح عظیم سامانه گرمسیری دولت، قسمت اعظم زمین های زراعی دیم این شهرستان را به آبی تبدیل کرده و این شهرستان در حال حاضر یکی از قطب های کشاورزی استان کرمانشاه محسوب می شود. زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶، شهرستان سرپلذهاب را دچار خسارت ها و آسیب های زیادی کرد و پس از وقوع زلزله اکثر منازل مسکونی مردم، واحدهای آموزشی، مدارس و دانشگاه ها، مراکز ورزشی، واحدهای تولیدی و اقتصادی، و زیرساخت ها در این شهرستان از بین رفت.


بانک کشاورزی همگام و همسو با مردم فهیم ایران اسلامی که در جریان زلزله کرمانشاه، حماسه های بسیار زیبایی را از انسانیت، نوع دوستی، اتحاد، همدلی و همدردی خلق کردند، علاوه بر ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی متعدد و حضور پررنگ و اثربخش خانواده بزرگ و سبز بانک کشاورزی در کنار مردم رنج کشیده این مناطق، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و معنوی خود و حمایت از مردم آسیب دیده مناطق زلزله زده، با تخصیص و اهدای مبلغ ۴۷ میلیارد ریال از احداث و ساخت یک باب مجموعه ورزشی چند منظوره در شهر زلزله زده سرپلذهاب حمایت کرد.


با حمایت این  بانک در اسفند سال ۱۳۹۶ و امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ۴۷ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و ساخت این مجموعه ورزشی چند منظوره در شهر سرپلذهاب از محل اعتبار پنج درصد از دو درصد حساب های قرض الحسنه پس انداز اختصاص داده شد. این مجموعه ورزشی چند منظوره در مرکز شهر سرپلذهاب و در زمینی به مساحت ۱۳۵۷ مترمربع در حال احداث است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.


شایان ذکر است این مجموعه ورزشی پس از اتمام پروژه، برای استفاده و بهره برداری دانش آموزان، نوجوانان و جوانان شهرستان سرپلذهاب، در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر