کره جنوبی بازار سهام آسیا را سبزپوش کرد

با وجود ثبات ارزها در برابر دلار ضعیف، کره جنوبی باعث افزایش بیشتر بازارهای سهام آسیا در تعطیلات شد.
کد خبر : ۱۲۰۷۳۳
بازار آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، سهام های کره جنوبی برای هشتمین هفته متوالی سود داشتند.


* دلار تایوان به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۷ رسیده است.


* بازارهای سهام در فیلیپین، اندونزی برای تعطیلات تعطیل است.


  روز پنج شنبه پس از امضای قراردادهای این کشور برای ایمن سازی واکسن COVID-۱۹ ، در حالی که اکثر ارزهای منطقه ای در برابر دلار ثبات هستند، کره جنوبی باعث افزایش بیشتر بازارهای سهام آسیا در تعطیلات شد.


 سهام کاسپی کره جنوبی که با امضای سئول با فایزر و جی اند جی برای واردات واکسن تقویت شده است، به بالاترین رکورد رسید و قرار بود هفتمین هفته متوالی سود را کسب کند، در حالی که ۰.۴ درصد  رشد کرد.


چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، که توانسته بود دو موج اول ویروس را مهار کند ، تحت تاثیر آخرین شیوع که حدود دو هفته پیش شروع شده،  قرار گرفته است.


صرافی های هند و تایلند که به ترتیب ۰.۷ درصد و ۰.۵ درصد افزایش داشتند.


در ایالات متحده ، اس اند پی ۵۰۰ با وجود نگرانی در مورد توافق محرک اقتصادی معوق و کاهش ادعاهای بیکاری، برخی از سودها را بدست آورد.


به گفته یک تحلیلگر ارشد: داو جونز روز بسیار خوبی داشت و نزداک سقوط کرد ، این نشان دهنده چرخش دوره ای است که با توجه به حجم سهام های دوره ای آنها معمولاً به نفع بازارهای آسیا است.


 شاخص سهام معیار چین پس از آنکه تنظیم کننده بازار، تحقیقات در مورد گروه بزرگ فناوری Alibaba به دلیل رفتار مشکوک به انحصارطلبی را آغاز نمود، سقوط کرد.


 در ارزها ، دلار تایوان با صعود به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۷ و در مسیر دستیابی به بهترین سود ماهانه خود از فوریه ۲۰۱۷ ، باز هم عملکرد پرسودی نسبت به همتایان خود داشت.


 بات تایلند، عمدتا بدون تغییر بود، یک روز پس از آنکه بانک تایلند نرخ بهره اصلی را بدون تغییر گذاشت و پیش بینی های رشد خود را در سال ۲۰۲۱ کاهش داد.


حجم معاملات قبل از تعطیلات کریسمس در سراسر منطقه اندک بود، روز پنجشنبه بازارهای سهام در فیلیپین و اندونزی تعطیل بود، در حالی که بیشتر مناطق در روز جمعه به جز تایلند و چین بسته خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر