27 دی 1399 - 15:01
دراستان بوشهر صورت گرفت:

ساخت شناورصیادی فانوس ماهیان باحمایت۵۰ میلیاردی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی استان بوشهر در راستای حمایت از بخش شیلات ، با پرداخت   ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت کشتی صیادی فانوس ماهیان ،بار دیگر به توسعه فعالیت های صید و صیادی کمک کرد.
کد خبر : ۱۲۱۳۳۴
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر، ساخت  این کشتی با ظرفیت ۴۴۲ تن و موتورهای دریایی  با قدرت  ۲۰۶۰ اسب بخار در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی در کارگاه کشتی سازی ناخدای جزیره بوشهر شروع شد .تسهیلات پرداختی از سوی بانک ۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبار صندوق توسعه ملی سال ۱۳۹۳ صورت گرفت .


این گزارش می افزاید:محل استقرار این شناور صیادی  اسکله صیادی شیلات بوشهر است و در آب های دریای عمان به صید فانوس ماهیان می پردازد . این شناور صیادی دارای ۲ عدد سردخانه نگهداری آبزیان به ظرفیت ۱۸۰ تن و ۴ عدد تونل انجماد به ظرفیت هر کدام ۲.۵ تن است که صید آن نیز در اسکله صیادی بندر عباس ،بعد از حدود یک ماه بارگیری و تخلیه در هر دوره ، به شرکت های تولید کننده پودر و روغن ماهی ارائه می شود .


بر اساس این گزارش، ساخت این شناور صیادی باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۳ نفر شده است و این در حالی است که صیادان و خدمه شناور صیادی در گذشته در مدت کوتاه زمان صید مجاز، قادر به فعالیت بودند و بقیه سال را بیکار و درآمدی نداشتند . ولی با انجام فرایند صید فانوس ماهیان؛ شناور ها و خدمه صیادی آن در تمام سال موقعیت کار دارند و این باعث امیدواری بیشتر صیادان و ملوانان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر