پیش‌بینی‌ها برای قیمت نفت کاهش یافت

پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت حتی با پایان یافتن بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و بهبود اقتصاد همچنان پایین باقی بماند.
کد خبر : ۱۲۱۷۲۷
نفت

به گزارش ایبِنا، به نقل از رویترز ، قبل از اینکه ضربه طوفانی این همه گیری در سال ۲۰۲۰ به صنعت وارد شود، انتظارات قیمتی میان مدت بر اساس متوسط ​​ قیمت نفت برنت سالانه حدود ۷۰-۶۵ دلار در هر بشکه مهارشده بود.



در حالی که قیمت ها به طور موقت بالا و پایین می آمدند، این احتمال وجود داشت که آنها در یک بازه پنج ساله به این سطح باز گردند. اما شوک های چشمگیر تولید و مصرف در سال گذشته این اطمینان را سست کرده و باعث شده است که بیشتر ناظران انتظارات میان مدت خود را تا حدود ۵ دلار در هر بشکه به ۶۵-۶۰ دلار کاهش دهند.


انتظار می رود نفت برنت امسال به طور متوسط ​​۵۵-۶۰ دلار در هر بشکه باشد، که ۱۰ دلار کمتر از پیش بینی قبلی ۶۵-۷۰ دلار است، در حالی که این صنعت به تدریج از رکود سال گذشته خارج می شود.


انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۴ قیمت برنت به طور متوسط ​​۶۰-۶۵ دلار در هر بشکه باشد، اما این میزان هنوز ۵ دلار از پیش بینی  ۶۵-۷۰ دلار قبلی کمتر است. قیمت های پیش بینی شده از سال ۲۰۱۸ روند کاهشی داشتند اما همه گیری و جنگ میان عربستان سعودی و روسیه روند نزولی را تسریع کرده است.


در میان ۹۵۰ پاسخ شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز، ۲۷٪ در تولید نفت و گاز (اکتشاف، حفاری، تولید، پالایش، توزیع، بازاریابی و خدمات میدان نفتی) به طور مستقیم نقش دارند. بقیه در امور بانکی و مالی (۱۸٪)، تحقیق (۱۰٪)، خدمات حرفه ای (۸٪)، تجارت کالاها (۶٪)، صندوق های تامین(۶٪) و سایر مشاغل انرژی (۵٪) فعالیت می کنند.


در نظرسنجی امسال، انتظارات قیمت پاسخ دهندگان بین ۵۵ تا ۶۰ دلار برای سال ۲۰۲۱ جمع شده است و تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵-۷۰ دلار رسیده است. انتظار می رود عدم اطمینان افزایش می یابد. اما میزان عدم اطمینان در هر بازه زمانی در نظرسنجی امسال با وجود شوک بی سابقه همانند نظرسنجی های قبلی بود

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر