گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش بیش از ۳۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحدی معادل ۳.۲۱ درصد به یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۹۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۱۸۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه هجدهم بهمن ماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۸۱۷ واحدی معادل ۳.۲۱ درصد به رقم ۲۹۶ هزار و ۲۹۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۰۱۴ واحدی معادل ۱.۶۶ درصد، عدد ۴۱۶ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۵۸۷ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۱۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۴۰۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۷ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۳۱۵۸۰ واحد کاهش به رقم ۸۰۶ هزار و ۳۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۱۹۴۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، شاراک، زپارس و خزر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین  روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۵ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساروم(سیمان‌ارومیه) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غنوش، حپترو، خکمک، زپارس و سیلام بود. همچنین نماد معاملاتی شبریز(پالایش نفت تبریز) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حکشتی، بفجر، کگاز، شبندر، وخارزم و ولیز قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی غزر، فملی، خساپا، فولاد، کلوند،  سیتا و شپنا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی کمند، پارند، ساروم، کویر، سبهان و پارند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، کدما، شپنا، حکشتی، قثابت، شتران و پرداخت بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع مختلف قرمزپوش شدند. به گونه ای که شاخص صنایع ذغال سنگ، حمل و نقل، رادیویی، محصولات چرمی، فراورده نفتی، فنی مهندسی و محصولات چوبی با روند کاهشی مواجه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر