05 اسفند 1399 - 12:57
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۲۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۷۱۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۳۶۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه پنجم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۹۷ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۵۱ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۱۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۴  واحد کاهش به رقم ۸۸۹ هزار و ۷۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۹۹۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۰.۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، خودرو، رمپنا، وبملت، وغدیر و وتجارت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، ومعادن  و کاوه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۴  هزار و ۶۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۶ هزار و ۱۳۶


میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فلوله (لوله‌وماشین‌سازی‌ایران) با ۵.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسعدی، سشمال، ساربیل، امید و مرقام بود. همچنین نماد معاملاتی سکرد(سیمان کردستان) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساخت، وتوکا، برکت، وبصادر، فنورد و غمهرا قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، شستا، فولاد، شتران، خساپا، شبندر، خودرو و سیتا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی کمند، فملی، سپاس، پارند، پارند، کسعدی و سیتا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، کلوند، پتایر، کدما، خگستر، خزر و شفارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخصهای صنعت «محصولات چرمی» و «فلزات اساسی» با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع «بانکها»، «چند رشته ای ص»، «ذغال سنگ»، «خودرو» و «فنی مهندسی» با کاهش مواجه شدند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر