10 اسفند 1399 - 13:46
مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌ آلات کشاورزی محدودیت ندارد

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت:وظیفه ذاتی این بانک تامین اعتبار برای کمک به کشاورزان،گذر از مسیر و وضع موجود و اجرای طرح های تحول آفرین وجدید در بخش کشاورزی است.
کد خبر : ۱۲۲۴۹۸
خدارحمی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون و از آغاز اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی پنج‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی با نرخ سود شش درصد در اختیار متقاضیان قرار دادیم تا در راستای اهداف طرح استفاده شود.


وی افزود: طی سال‌های اخیر به طرح‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی، صادرات زعفران و کشمش و... کمک کردیم و این حمایت‌ها ادامه می‌یابد. مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه بنا داریم تمام تقاضاهایی که برای کاربرد ماشین شامل تراکتور، کمباین و حتی پهبادهای کشاورزی و ... به کار می رود را بدون محدودیت تامین کنیم، افزود: برای توسعه گلخانه و گیاهان دارویی بانک کشاورزی هیچ محدودیتی برای اعطای وام به متقاضیان ندارد.


خدارحمی در ادامه با بیان این‌که امسال طرح کشاورز کارت را اجرا کردیم تا کشاورزان برای خرید کودهای فسفاته و پتاسه مشکل نداشته باشند، گفت: یک‌هزار میلیارد تومان از تسهیلات ارزان قیمت را برای این طرح اختصاص دادیم و با منابع دیگر ادغام کردیم و دو هزار میلیارد تومان برای کشاورز کارت اختصاص دادیم که تاکنون یک سوم آن در قالب بیش از ۴۰هزار کشاورز کارت پرداخت شده‌است. 


مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد:سقف اعطای تسهیلات از طریق کشاورز کارت نیز ۲۰میلیون تومان است که برای کشاورزان خرد مفید است. وی در ادامه در مورد مشکلات کشاورزان برای بیمه محصولاتشان اظهار داشت: خوشبختانه بیمه کشاورزی به یک سازکار توانمند برای حمایت از کشاورزان تبدیل شده و اگر برخی از نحوه پرداخت خسارت و مبلغ آن گله دارند، به بودجه دولت برمی‌گردد و بخشی هم تابع حق بیمه پرداختی است. در بسیاری از زیربخش‌ها مانند دام پرداخت خسارت‌ها معقول شده، اما در بخش باغداری و آتش‌سوزی مزارع ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم. همچنین افزایش کارآیی بیمه نیازمند تعامل دولت و مجلس برای انجام اصلاحات ساختاری است.


خدارحمی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و برداشته‌شدن گام‌های بلند به سمت توسعه کشاورزی هستیم که نمونه آن افتتاح طرح‌های بزرگ کشاورزی در دهه فجر بود، اظهار داشت: در حال حاضر بخش کشاورزی از روش‌های مدرن برای افزایش تولید استفاده می‌کند و طی دو سال گذشته به چهار مجتمع فرآوری شیر تسهیلات دادیم. همچنین گلخانه‌های ایجاد شده طی چند سال اخیر با انواع خارجی آن در هلند و سایر کشورها برابری می‌کند.


وی تصریح‌ کرد: طی سال‌های گذشته در این موقع از سال پرداخت تسهیلات متوقف بود، اما اکنون در پرداخت تسهیلات، محدودیتی نداریم و امسال توانستیم تسهیلات بیشتری بدهیم. وی افزود: در اواخر سال ۹۴ بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات به پروژه‌ها عاجز بود و صف‌های طولانی برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور تشکیل می‌شد، اما اکنون سازکارهایی را پیش‌بینی کردیم تا در سراسر کشور هیچ تقاضایی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی بی‌پاسخ نماند.


در پایان این نشست دکتر محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات بانک کشاورزی خواستار کمک و حمایت های هرچه بیشتر به کشاورزان کشور در شرایط تحریم های ظالمانه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر