12 اسفند 1399 - 13:59

اهدای لوح قدردانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک کشاورزی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نقش موثر بانک کشاورزی در ارتقای کیفیت مسکن و بهبود سطح زندگی روستاییان و خانوارهای آسیب دیده از حوادث طبیعی تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر : ۱۲۲۵۶۳
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، مهندس تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دکتر همتی رییس بانک مرکزی در بانک مرکزی برگزار شد، لوح قدردانی از بانک کشاورزی به روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی اعطا شد.


بر اساس این گزارش دکتر همتی رییس بانک مرکزی در این آیین با اشاره به عملکرد بانک ها گفت: از افتخارات نظام بانکی کشور در کنار حمایت از جهش تولید، پشتیبانی از هموطنان روستایی از طریق بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آن ها و نیز پرداخت سریع تسهیلات در جریان حوادث سیل و زلزله و همچنین توانمند سازی مددجویان تحت نظر سازمان های حمایتی است.


وی افزود: نظام بانکی علی رغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم ها و شیوع کرونا عملکرد خوبی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات محروم آسیب دیده داشته است.


همتی با اشاره به اقدامات نظام بانکی در طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون حدود دو میلیون خانه در این طرح، نوسازی و بهسازی شده اند و همچنین نظام بانکی از سال ۹۲ تاکنون ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت حوادث غیر مترقبه پرداخت کرده است.


وی افزود: در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها در راستای مسکن روستایی و حوادث غیر مترقبه پرداخت شده است.


بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی نیز در مجموع 1387 فقره تسهیلات به مبلغ 22509 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی اماکن روستایی و جبران خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه به متقاضیان پرداخت کرده است.


این میزان تسهیلات برای حمایت از روستاییان ، کشاورزان ، عشایر، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان ناشی از حوادث سیل، سرمازدگی، سیل و ... پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر