04 فروردين 1400 - 11:26

سهام‌های آسیا و اقیانوسیه کاهش یافت

با وجود تردیدها درباره بهبود اقتصاد جهانی، سهام آسیا و اقیانوسیه کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۰۳۹
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، با نگرانی در مورد بهبود جهان از همه گیری، سهام ها در آسیا و اقیانوسیه عمدتاً کاهش داشت.


نیک کی ۲۲۵ ژاپن در معاملات صبح ۱.۱ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس در کره جنوبی ۱.۴۹ درصد کاهش یافت، کاسپی ۰.۱۱ درصد افت کرد.


سهام های چین نیز نزولی بود و کامپوزیت شانگهای ۰.۵ درصد افت کرد در حالی که شنژن ۰.۳۰۸ درصد افت داشت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۴۹ درصد افت کرد.


از سهام های استرالیا اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۵۵ درصد افزایش یافت.


ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام های آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۴۳ درصد پایین تر معامله شد.


اوایل این هفته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: بسیاری از مناطق در جهان با وجود انواع بسیار مسری ویروس شاهد افزایش موارد جدید Covid-۱۹ هستند. در اروپا، مقامات با وجود موج سوم کووید ۱۹ همچنان با ویروس مبارزه می کنند.


در تحولات شرکت ها، قرار است اینترنت چینی تن سنت، نتایج سه ماهه چهارم و سالانه خود را روز چهارشنبه اعلام کند. سهام های تن سنت در هنگ کنگ در معاملات صبح چهارشنبه بیش از ۱ درصد افزایش داشت.


در تایوان، سهام نیروگاه تراشه سازی شرکت تولید کننده نیمه رسانای تایوان در معاملات صبح چهارشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یافت. این امر پس از آن اعلام شد که اینتل اعلام کرد ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت دو کارخانه تراشه سازی جدید در آریزونا هزینه خواهد کرد.


در شب گذشته، اس اند پی۵۰۰ با افت ۰.۷۶ درصد و نزدیک به ۳۹۱۰.۵۲ بسته شد در حالی که شاخص صنعتی داو جونز ۳۰۸.۰۵ واحد افت کرد تا معاملات خود را در ۳۲۴۲۳.۱۵ به پایان برساند. کامپوزیت نزداک کامپوزیت با ۱.۱۲درصد کاهش در ۱۳۲۲۷.۷۰ بسته شد.


ارزها و نفت


شاخص دلار آمریکا در برابر سبد همتایان خود، در پی افزایش از سطح زیر ۹۱.۸ در اوایل هفته، ۹۲.۳۸۳ بود.


ین ژاپن ۱۰۸.۵۴ در هر دلار معامله شد. قیمت دلار استرالیا پس از کاهش دیروز از بالای ۰.۷۶۸ دلار، در ۰.۷۶۱ دلار تغییر یافت.


قیمت نفت در بامداد معاملات آسیا نوسان داشت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده زیر خط ثابت قرار گرفت و هر بشکه با ۵۷.۷۵ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر