11 فروردين 1400 - 12:31

نوسان در بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه

بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز چهارشنبه نوسان داشتند.
کد خبر : ۱۲۳۱۲۳
بازار سهام

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش اداره ملی آمار چین PMI  برابر با ۵۱.۹ در مقایسه با ۵۰.۶ در فوریه به دست آمد. سهام های گروه مالی میتسوبیشی UFJ در معاملات صبح چهارشنبه بیش از ۲ درصد سقوط کرد، پس از اینکه روز سه شنبه کارگزاری این شرکت ضرر احتمالی حدود ۳۰۰ میلیون دلاری را در شرکت تابعه اروپا در رابطه با مشتری ایالات متحده که نامش نامشخص است، اعلام کرد.


روز چهارشنبه سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت در حالی که داده های رسمی رشد در فعالیت کارخانه چین در ماه مارس را نشان می دهد. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۰.۶۳ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۶۸ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، کاسپای کره جنوبی ۰.۱۹ درصد رشد کرد.


سهام های چین کاهش داشت و کامپوزیت شانگهای ۰.۶۱ درصد افت کرد و شنژن ۰.۹۵۲ درصد افت کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۳۱ درصد افت کرد. بین سهام های استرالیا، سهام اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰ افزایش ۱.۶۹ درصدی داشت.


ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه۰.۰۹ درصد افت کرد. سهام های گروه مالی میتسوبیشی UFJ در معاملات بعد از ظهر ۳.۴۹ درصد سقوط کرد، پس از اینکه کارگزاری این  شرکت ضرر احتمالی حدود ۳۰۰ میلیون دلاری را در شرکت تابعه اروپا در رابطه با مشتری ایالات متحده، اعلام کرد.


 روز چهارشنبه سهام های نومورا در ژاپن همچنان سومین روز ضرر را تجربه کرد و بیش از ۲ درصد سقوط کرد. همچنین روز دوشنبه سهام Nomura بیش از ۱۶ درصد سقوط کرد. سهام های شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی در معاملات بعد از ظهر ۰.۴۶ درصد افزایش یافت.


در تحولات اقتصادی، داده های رسمی نشان داد که فعالیت کارخانه های چین با سرعتی بالاتر از حد انتظار در ماه مارس گسترش یافته است. طبق گزارش اداره ملی آمار، پی ام آی  ، ۵۱.۹ بوده است  در مقایسه با قرائت ۵۰.۶  فوریه.


تحلیل گران انتظار داشتند که در ماه مارس تا ۵۱ کاهش یابد. قرائت PMI بالای ۵۰ نشانه انبساط است در حالی که موارد زیر آن سطح نشان دهنده کوچک شدگی است. قرائت PMI بیانگر انبساط یا کوچکی ماه به ماه است.


طی شب گذشته، شاخص صنعتی داو جونز ۱۰۴.۴۱ واحد افت کرد و در ۳۳۰۶۶.۹۶ بسته شد در حالی که اس اند پی ۵۰۰ معاملات خود را با ۰.۳۲ درصد کاهش در ۳۹۵۸.۵۵ واحد به پایان رساند. کامپوزیت نزداک با ۰.۱۱ درصد افت در ۱۳۰۴۵.۳۹ بسته شد.


 این ضررها در وال استریت در حالی بود که روز سه شنبه سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به بالاترین سطح ۱۴ ماهه رسید. بعد از آن سطح کاهش یافت و آخرین نرخ آن ۱.۷۴۲۲٪ بود.


 ارزها و نفت


شاخص دلار آمریکا  در برابر سبدی از همتایان خود، پس از افزایش از اوایل هفته، ۹۳.۴۱۱ بود. ین ژاپن با ۱۱۰.۸۵ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا حدود ۰.۷۶۰۷ دلار تغییر قیمت داد، دیروز از حدود ۰.۷۶۵ دلار لغزش کرد.


قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش داشت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۴.۳۸ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۶۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر