16 فروردين 1400 - 13:56
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند نزولی شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶ هزار و ۷۳۳ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۲۶۲  هزار و ۷۴۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۱۹  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۳۲۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۵۳ واحدی معادل ۰.۵۳  درصد به رقم ۳۲۸ هزار و ۷۸۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۴۵ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۹۷۴  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱۶  واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۹۹۴  واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۲۶۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۴۵۱ واحد کاهش به رقم ۹۲۶  هزار و ۸۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۹۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شپنا، وبملت، تاپیکو و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، شیران و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری سال، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۸ هزار و ۷۳۶  نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ ) با ۴.۷۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، سدشت، شیران، فایرا و سشرق بود. همچنین نماد معاملاتی خودرو(ایران‌ خودرو) با ۱.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساربیل، وصنعت، خزامیا، وبملت، وبصادر و وخارزم قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر