ارزش دلار همچنان آب می رود/ یورو می تازد

ارزش دلار آمریکا در بازار معاملات جهانی ارز باز هم روند نزولی به خود گرفت؛ در حالیکه یورو به بیشترین رقم در ۱۰ روز اخیر رسید.
کد خبر : ۸۲۱۵۹
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز،   شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان در بازار معاملات جهانی روز پنج شنبه بار دیگر به روند نزولی خود ادامه داد و با ۳ دهم درصد کاهش به ۸۸.۸۷۹ واحد رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ دهم درصد از ارزش خود را از دست داده است.  


کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که دلار آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تحت الشعاع یکسری عوامل از جمله نگرانی های واشنگتن بمنظور دنبال کردن استراتژی دلار ضعیف و سیاست پولی کم بهره از سوی برخی از کشورها قرار گرفته است؛ ضمن اینکه نگرانی از افزایش کسری بودجه ایالات متحده از جمله عوامل دیگر است.


همچنین هر دلار به ۱۰۶.۳۰۰ ین رسید که حاکی از تداوم کاهش ارزش دلار در برابر پول ژاپن دارد و اکنون به کمترین رقم در ۱۵ ماه اخیر رسیده است و دلار در طول هفته جاری میلادی بیش از ۲ درصد از ارزش خود را در برابر ین از دست داده و این مسئله بر روی بورس نیکی ژاپن تاثیر منفی گذاشته است.


اما یورو به ۱.۲۴۷۳ دلار افزایش پیدا کرد که بیشترین ارزش آن در ۱۰ روز اخیر محسوب می شود؛ این در حالی است که یورو در ساعاتی از بازار معاملات دیروز ۸ دهم درصد از ارزش خود را از دست داده بود.


البته دلار استرالیا هم با رسیدن به ۰.۷۹۴۶ دلار به بیشترین سطح خود در ۱۰ روز اخیر رسید.


برچسب ها: ارز دلار یورو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر