28 مرداد 1397 - 12:29
رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان عوارض بیمه به پلیس و وزارت بهداشت

رییس کل بیمه مرکزی گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به راهنمایی و رانندگی و بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان عوارض بیمه‌ای در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم.
کد خبر : ۹۰۱۳۱
غلامرضا سلیمانی امیری

به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری در دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با اعلام این مطلب افزود: پیشگیری از سوانح و کاهش آلام ملت ایران یک موضوع جدی است که باید با هم اندیشی تمامی دستگاه های مرتبط کنترل شود؛ صنعت بیمه و بخش درمان پس از وقوع حوادث به ایفای تعهدات خود می پردازد و ما اعتقاد داریم می توان با فرهنگسازی و آموزش صحیح، سوانح را تا حدود زیادی کنترل کرد.


وی اظهار داشت: خوشبختانه بیمه مرکزی با گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتب درسی و فعالیت های فرهنگ سازانه دیگر در این حوزه ها موفق عمل کرده است. رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: هدف صنعت بیمه تامین امنیت روحی و روانی برای تمامی آحاد جامعه است تا در صورت وقوع حوادث ناخوشایند به جبران خسارات وارده بپردازد.


رییس شورای عالی بیمه با اشاره به آمار سوانح و حوادث جاده ای در کشور بر اهمیت فعالیت های پیشگیرانه در این حوزه تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه زمانی می تواند خدمات کامل ارائه کند و به ایفای تعهدات خود بپردازد که ضریب خسارت منطقی باشد.


وی گفت: در حال حاضر فاصله معناداری بین حق بیمه دریافتی و خسارات پرداختی ناشی از سوانح وجود دارد که باید طوری عمل کنیم که توازن در این خصوص برقرار شود. رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد سازمان صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگسازی، کاهش بخشی از سوانح جاده ای را در گرو ضرورت تبادل اطلاعات بین صنعت بیمه و راهنمایی رانندگی دانست و گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به راهنمایی و رانندگی و بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم که این هزینه ها را نیز نوعی سرمایه گذاری ارزیابی می کنیم.


رییس کل بیمه مرکزی در پایان گفت: اعتقاد داریم مبالغ پرداختی ما به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت باید به گونه ای هزینه و مدیریت شود که ضریب خسارت کاهش یابد. گفتنی است، دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث در محل ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر