رییس اداره ابزارهای نوین مالی بورس تهران:

قراردادهای آتی سبد سهام تا پایان آذرماه راه اندازی می شود

رییس اداره ابزارهای نوین مالی بورس تهران اعلام کرد: قراردادهای آتی سبد سهام تا پایان آذر ماه راه اندازی می شود.
کد خبر : ۹۴۲۳۸
99

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نگار نظری، رییس اداره ابزارهای نوین مالی بورس تهران درخصوص بازار قراردادآتی سبد سهام گفت: بازار قراردادآتی سبد سهام احتمالا تا پایان آذر ماه رونمایی می شود و ابراز امیدواری کرد که این ابزار نوین مالی مورد استقبال سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه قرار گیرد.


نظری ادامه داد: قرار داد آتی سبد سهام یک ابزار پوشش ریسک است و طبق آمار WFE جزء ۴ ابزار برتر دارای محبوبیت جهانی است. مزایای قرارداد آتی سبد خیلی بیش تر از قرارداد آتی تک سهم است و پیش بینی می شود از این ابزار در بازار استقبال خوبی صورت گیرد.


وی در پایان درخصوص بحث معاملات آنلاین قرار داد آتی سبد سهام گفت: در حال حاضر فقط یک شرکت شرایط راه اندازی معاملات الکترونیکی را برای این ابزار مهیا کرده است. بخش دیگری از موفقیت این ابزار در گرو همکاری سایر شرکت های نرم افزاری و OMS است.


گفتنی است که صبح امروز دوشنبه ۱۲ آذر ماه ۹۷، طی جلسه ای که با حضور خبرنگاران حوزه بازار سرمایه برگزار شد؛ تاریخچه و وضعیت فعلی بازار قرارداد آتی و نیز اقدامات انجام شده درخصوص راه اندازی قراردادهای آتی سبد سهام معرفی شد.


در این کارگاه آموزشی به آمار های جهانی استفاده از قراردادآتی سبد سهام و مزایای این ابزار پرداخته شد و استراتژی معاملات، نحوه ثبت سفارش و انجام معامله و نیز تسویه و پایایای روزانه، به روز رسانی حساب ها و تسویه نهایی قراردادهای آتی سبد مطرح شد.


قراردادآتی سبد سهام در یک نگاه









ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر