وزیر اقتصاد:

الکترونیکی کردن فرآیندها ، کارآمدترین راه مبارزه با فرار مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی،الکترونیکی کردن فرآیندها را کارآمدترین راه مبارزه با فرار مالیاتی اعلام کرد.
کد خبر : ۹۶۰۳۷
دژ پسند

به گزارش  ایبِنا  به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،  فرهاد دژپسند شامگاه پنجشنبه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، در جریان میزان پیشرفت طرح‌های سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت.


وی در این بازدید ۳ ساعته با اشاره به سرعت تحولات در حوزه  فناوری اطلاعات  تصریح کرد: تحولات در بخش فنآوری اطلاعات خطی نیست بلکه نمایی است. وی تصریح کرد: سریع ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار مالیاتی و شفاف سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایند های مالیات ستانی است.


وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم با سرعت تکنولوژی همراه شویم همواره عقب خواهیم ماند.


وزیر اقتصاد پیاده سازی طرح جامع مالیاتی را بعنوان بستری برای سرعت، شفافیت و سلامت اخذ مالیات برشمرد و گفت: این طرح بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کاهش فساد اداری و افزایش درآمد پاک، می تواند نقش موثری در تسریع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشد.


دژپسند ضمن تاکید بر رفع کاستی ها و ایرادات احتمالی این سامانه، خواستار اخذ و بکارگیری نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی صاحبنظران مالی و فنآوری اطلاعات  شد. در ادامه این بازدید، بصورت موردی با برقراری ارتباط تلفنی با یکی از مودیان، ابهامات موجود میان مودی و سازمان مالیاتی بصورت عینی مورد بررسی قرار گرفت.


وزیر اقتصاد در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی از دستاوردهای این طرح در قالب غرفه‌های سامانه نرم‌افزاری یکپارچه مالیاتی(سنیم)، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی و پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی در ادارات امور مالیاتی بازدید کرد.


در ادامه این بازدید تنی چند از صاحب نظران ارشد اقتصادی و فنآوری اطلاعات همچون دکتر دانش جعفری، دکتر جهانگرد، دکتر کرمانشاه و برخی دبیران و اعضای هسته های اندیشه ورزی  این  وزارتخانه به نقد و بررسی چالشی طرح جامع پرداخته و در خصوص برخی خلاء ها و مشکلات طرح و راهکارهای عملیاتی برای اصلاح آن دیدگاهای خود را ارائه کردند. 


در همین خصوص رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی نیز ضمن تبادل نظر با حاضرین و تشریح برنامه های خود برای توسعه طرح ، متعهد شدند گزارشی جامع در خصوص ارتقای نظام مالیاتی و چگونگی جلب مشارکت حداکثری دستگاه های مرتبط تهیه و برای تسریع در تکمیل مراحل بعدی طرح ، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کنند.


برچسب ها: مالیات اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر