06 بهمن 1397 - 15:37
در نامه‌ به وزیر صمت مطرح شد؛

راهکارهای اتاق تهران برای تسهیل محیط تولید کشور

رییس اتاق تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن‌ و ‌تجارت، راهکارهای عملیاتی اتاق تهران را برای کاهش مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی عضو این اتاق در شرایط کنونی اقتصادی کشور مطرح کرد.
کد خبر : ۹۶۳۲۹
مسعود خوانساری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری که طی هفته‌های اخیر گفتمان مکتوب را با مقامات دولتی برای حل مشکلات کسب‌وکار بخش خصوصی در پیش گرفته و طی نامه‌نگاری با مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، پیشنهادهای مدون اتاق تهران برای خروج از مشکلات پیش روی بنگاه‌ها را مطرح کرده‌ است، در مکاتبه با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، پنج پیشنهاد را برای تسریع در ترخیص مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را ارائه کرد.


رییس اتاق تهران ضمن تقدیر از اقدام اخیر این وزارتخانه در جهت افزایش اعتبار ثبت سفارش از ۳ به ۶ ماه، خواستار تمدید اعتبار ثبت‌سفارش‌ها برای«واحدهای تولیدی» به مدت ۶ ماه دیگر بدون دریافت کارمزد شد.


وی همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است، مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز واحدهای تولیدی کشور که به دلایل مختلف در گمرکات متوقف شده و فاقد ثبت‌سفارش است، با قید فوریت امکان ترخیص از گمرکات را داشته باشد. از دیگر راهکارهایی که رییس اتاق تهران با وزیر صنعت، معدن ‌و تجارت در میان گذاشته است، امکان ثبت‌سفارش برای مواد اولیه تمامی واحدهای تولیدی با انتخاب گزینه بدون انتقال ارز و تا سقف ۱۰۰ هزار یورو متناسب با پروانه بهره‌برداری این واحدهای تولیدی است.


خوانساری در عین حال، با اشاره به نظارت برخی نهادهای دولتی و اجرایی بر فرآیند ترخیص کالا از گمرکات، خواستار مساعدت هر چه بیشتر این دستگاه‌ها برای ترخیص محموله‌های وارداتی خطوط تولید کارخانه‌های کشور شد.


رییس اتاق تهران همچنین در این نامه، تسهیل در فرآیند ورود موقت مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی که برای تهیه کالای نهایی و صادرات مجدد انجام می‌گیرد را خواستار شد. خوانساری پیشنهاد کرد که با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرآیند صدور مجوزهای این بخش به ۲۴ ساعت کاهش یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر