14 بهمن 1397 - 09:09
ایبِنا بررسی کرد؛

صادرات ۱۰۱۳ ردیف جدید تعرفه کالا در ۹ ماهه ۹۷

۱۰۱۳ ردیف تعرفه کالا در ۹ ماهه نخست امسال به خارج از کشور به وزن ۸۵۷۴ و ارزش ۸۷۹ میلیون دلار صادر شد که در سال قبل هیچگونه صادراتی نداشته‌اند.
کد خبر : ۹۶۶۳۳
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران خلاصه وضعیت صادرات کالایی بدون نفت خام در ۹ ماهه نخست ۹۷ را براساس آمارهای گمرک ایران بررسی کرده است.


براین اساس در ۹ ماهه سال ۹۷، ایران ۴۰۵۷ ردیف تعرفه ۸ رقمی به ارزش ۳۳.۴ میلیارد دلار و وزن حدود ۸۷ میلیون تن صادر کرده است. از میان این ردیف های تعرفه صادراتی کشور، ۱۹۷۹ ردیف به لحاظ وزن صادرات نسبت به ۹ ماهه سال ۹۶ با رشد مثبت همراه بوده اند. مجموع ارزش صادرات این اقلام حدود ۲۱.۴ میلیارد دلار و وزن آنها قریب به ۴۳.۹ میلیون تن بوده است.


در این بین کالاهایی نیز بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی را تجربه کرده اند. تعداد ردیف تعرفه این اقلام ۱۰۶۱ مورد بوده و در مجموع، وزنی حدود ۳۴.۵ تن و ارزشی حدودی ۱۱.۱ میلیارد دلار از صادرات کشور را داشته اند.


از میان اقلام صادراتی کشور در ۹ ماهه سال ۹۷، حدود ۱۰۱۳ ردیف تعرفه بوده اند که در مدت مشابه سال گذشته صادراتی از آنها صورت نگرفته بود. مجموع وزن صادرات این اقلام نزدیک به ۸.۶ میلیون تن و ارزش صادرات آ«ها نیز ۸۷۹ میلیون دلار بوده است.


در میان ۱۹۷۹ ردیف تعرفه ای که صادرات آنها رشد وزنی مثبت را تجربه کرده، صادرات حدود ۱۲۵۲ ردیف تعرفه بیش از ۲ برابر افزایش یافته است. این اقلام به لحاظ وزن صادرات حدود ۲۰.۵ میلیون تن و به لحاظ ارزش صادرات نیز ۷.۶ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده اند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر