فضای تالار شیشه‌ای گرم شد/ رشد ۶۸۸ واحدی شاخص

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از ۶۰۰ واحدی به ۱۵۸ هزار و ۴۳ واحد رسید.
کد خبر : ۹۶۷۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۸۸ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۵۸ هزار ۴۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۹ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به ۴۵ هزار ۸۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۲ واحد رشد معادل ۰.۴۵ درصد به ۲۹ هزار و ۴۳۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۲ واحد افزایش، معادل ۰.۴۵ درصد به ۲۰ هزار و ۶۹۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۵۰ واحد صعود، معادل ۰.۵۵ درصد به ۱۷۲ هزار و ۹۸۰ واحد، شاخص بازار اول با ۵۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۱۷ هزار ۵۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۰۹ واحد رشد معادل ۰.۴۲ درصد، به ۳۰۹ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با ۱۰۲ واحد، شبندر با ۱۰۲ واحد، پارسان با ۶۰ واحد، بفجر با ۵۷ واحد، مبین با ۴۸ واحد و فملی با ۴۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۹۵۲ واحد صعود معادل ۴.۶۷ درصد به ۲۱ هزار و ۳۶۴ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۱۱ واحد افزایش معادل ۲.۸۲ درصد به ۴۰۹ واحد، محصولات فلزی با ۷۵۹ واحد رشد معادل ۲.۶۶ درصد به ۲۹ هزار و ۳۲۲ واحد، کاشی و سرامیک با ۴۷ واحد افزایش معادل ۱.۴۷ درصد به ۳ هزار و ۲۵۰ واحد، انتشار و چاپ با (۵۸۱۸) واحد کاهش، معادل (۱.۷۴) درصد به ۳۲۷ هزار و ۶۵۷ واحد، ذغال سنگ با (۵۴) واحد ریزش معادل (۱.۹۵) درصد به ۲ هزار و ۷۵۸ واحد، انبوه سازی با (۱۸) واحد کاهش معادل (۲.۲۵۷) درصد به ۸۰۳ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «فلامی، خنصیر، شکربن، کسرام، فروس، خاهن و خمحور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قشکر، ثاخت، ساروم، ملت، سغرب، شسینا و تکنو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، کشت و صنعت آبشیرین، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، بیمه سینا، لیزینگ رایان سایپا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، پالایش نفت تبریز» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «تجارت الکترونیک پارسیان کیش، کارتن ایران، ایرانیت، سیمان هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، ایران ارقام» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۹۲ هزار و ۱۱۲ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۹ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر