بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ۱.۵ درصد اعلام کرد

رزرو بانک استرالیا به دلیل شرایط ضعیف اقتصادی و پایین بودن تورم، نرخ بهره را بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کرد.
کد خبر : ۹۶۷۸۷
رزرو بانک استرالیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بانک مرکزی استرالیا موضع خنثی خود را در پیش گرفت؛ اما ریسک های نزولی برای رشد اقتصادی در سطح جهانی و داخلی که روند افزایشی دارند را تایید و اعلام کرد آمارها حاکی از آن دارد که میزان خرید مشتریان در طول تعطیلات کریسمس کاهش پیدا کرد.


همچنین پیش بینی رزرو بانک استرالیا از رشد اقتصادی و نرخ تورم این کشور کاهش پیدا کرد و کمتر از رقم از قبل هدف گذاری شده بود که این امر باعث شد تا نرخ بهره را برای سی و مین ماه متوالی بدون تغییر ۱.۵ درصد حفظ کند.



البته ارزش دلار استرالیا به دنبال این تصمیم گیری افزایش پیدا کرد. در همین حال «فیلیپ لو» رییس رزرو بانک استرالیا گفت: برخی از ریسک های نزولی در مقیاس جهانی افزایش پیدا کرده اند؛ ضمن اینکه بلاتکلیفی اصلی در داخل به چشم انداز هزینه کرد خانوارها و تاثیر کاهش قیمت مسکن در برخی از شهرهای استرالیا بر می گردد.


در حال حاضر، رزرو بانک استرالیا نسبت به نرم کردن سیاست پولی بیشتر بی میل است و گفته می شود که اقدام بعدی در ارتباط با نرخ بهره، افزایشی خواهد بود. بر پایه این گزارش، رییس رزرو بانک استرالیا گفت: انتظار برای شتاب در نرخ بهره بیشتر از حد انتظار زمان می برد و پیش بینی از رشد اقتصادی این کشور در سال جاری و آینده میلادی ۲.۵ درصد خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر