رشد ۳۵۱ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشد ۳۵۱ واحدی به ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.
کد خبر : ۹۶۸۰۱
بورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل قیمت در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۷ با افزایش ۳۵۱ واحدی به ۱۵۸ هزار و ۳۹۴ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۸ واحدی به ۲۹ هزار و ۴۲۸  واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۵۹۱ واحدی به ۱۷۳ هزار و ۵۷۱ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۳۳۲ واحدی به ۱۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد، شاخص بازار دوم با افزایش ۳۴۵ واحدی به ۳۱۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۲۴۴ واحد و فولاد مبارکه با ۱۶۴ واحد و پتروشیمی فجر با ۵۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی با ۳۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۴ واحد و ایران خودرو با ۲۲ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در شاخص بر خود جای گذاشتند.


ارزش کل معاملات


همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۳ هزار و ۴۲۷ نوبت داد و ستد بود.


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بورس کالا، سامان گستر اصفهان، پتروشیمی خراسان، کارتن ایران، ایران ارقام، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، کشت و صنعت آب شیرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، سیمان فارس نو، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و مخابرات متوقف شدند.


بازار دوم


از سویی دیگر، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۴۹ میلیون سهم تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به ارزش کمتر از ۱۱ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.


همچنین ۳۳ میلیون سهم بیمه پاسارگاد به ارزش کمتر از ۱۴ میلیارد تومان معاملات درون گروهی را تجربه کرد. در بیمه نوین نیز کمتر از ۱۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.


افزون بر این، ۱۴ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به‌ ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان کد به‌ کد شد. در معدنی و صنعتی چادرملو همچنین کمتر از ۱۱ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به‌ کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد و ۱۰.۵ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد و در نهایت ۷.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان کد به‌ کد شد.


امروز همچنین ۵ میلیون سهم توسعه صنایع بهشهر به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود و ۳ میلیون سهم تولید برق مهتاب کهنوج به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال یافت. در نهایت بیش از ۲ میلیون سهم پارس‌سرام به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.


بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام اگرچه با معاملاتی کم‌حجم و اغلب بدون هدف مواجه بود که همپای بازارگردان‌های حقوقی، در گروه فلزات اساسی و همچنین بهبود معاملات بازارهای جهانی، شاهد تقویت تقاضای حقیقی‌ها در گروه فلزات اساسی و تک‌سهم‌های پتروشیمی بود. این در حالی است که تک سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و فرابورسی همچنان در کانون توجه بورس‌بازها قرار دارند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۵۳ هزار و ۴۲۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۱ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر