29 بهمن 1397 - 16:01
جهانگیری تاکید کرد:

نیاز به اصلاحات اساسی اقتصادی داریم

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که پیام نرخ تورم و شاخص‌های اصلی اقتصادی بیانگر نیاز به اصلاحات اساسی اقتصادی است.
کد خبر : ۹۷۲۵۶
اسحاق جهانگیری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز (دوشنبه) و در مراسم بزرگداشت علاالدین میرمحمدصادقی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: عملکرد اقتصادی کشور رضایتمند نیست. پیام نرخ تورم و شاخص های اصلی اقتصادی این است که این شاخص ها نیازمند اصلاحات اساسی است.    


وی با بیان اینکه علاقمند است با فعالان اقتصادی راحت سخن بگوید ادامه داد: بخش خصوصی ایران بخش توانمندی به لحاظ فکری است که قادر است برای برون رفت از وضع فعلی کشور راهکار دهد.


معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: نهادهای متعلق به بخش خصوصی بیش از صد سال است که ماندگار هستند و ذی نفعان را دور خود جمع کرده اند. بخش خصوصی قادر است برای وضعیت فعلی راهکار بدهد.


جهانگیری تصریح کرد: راهی جز میدان داری بخش خصوصی در کشور وجود ندارد. البته گاهی این بخش بر این باور است که دولت به او بی مهری می کند ولی کاملا می تواند میدان دار بوده و روی علاقه به کشور آن باید حساب باز کند.


وی خاطرنشان کرد: بحث اخلاق یا مسئولیت اجتماعی مهم است و بخش خصوصی واقعی به اخلاق بی تفاوت نیست و ما در جامعه ای هستیم که دوام و قوام و اساس آن به پیوندهای اجتماعی است.


معاون اول رییس جمهور سرمایه اجتماعی را بزرگترین دارایی یک کشور توصیف کرد و گفت: مردم باید احساس کنند در وضعیت حساس، دولت آنها را کنار نمی گذارد. وی همچنین با انتقاد از وام های کلانی که به برخی از افراد داده می شود، تصریح کرد: همه شما تقریبا وضع زندگی شخصی و خصوصی من را می دانید؛ می دانید که با بخش خصوصی زد و بندی ندارم اما نمی دانم که چطور فردی که چند سال بیشتر نیست وارد بخش خصوصی شده، می تواند میلیاردی به ریال یا دلار وام بگیرد؟


پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور، غلامحسین شافعی در سخنانی حضور افراد برجسته بخش خصوصی و دولتی را نشان از احترام به کرامت افراد بزرگ دانست و افزود: ارزشگذاری و احترام به اخلاق و مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی که امروز در اتاق پایه گذاری شد، انتهایی ندارد؛ به خصوص اینکه آنچه حجم و کمال عمر انسان را می سازد، جایی است که انسان به سمت کارهای خداگرایانه رفت.


وی با بیان اینکه مدیران ماندگار، افرادی هستند که تعادل بین احساس و منطق، معیشت و فضیلت به نفع انسان ها را برقرار می سازند، اظهار داشت: مدیرانی مانند علاءالدین میرمحمدصادقی باور دارند که هر انسانی می تواند یک پتانسیل در جامعه باشد.


رییس اتاق بازرگانی که روز گذشته در جلسه هیات نمایندگان نسبت به سقوط اجتماعی در کشور هشدار داده بود، بار دیگر هشدار خود را تکرار کرد و گفت: جلسه امروز توجه دادن به اخلاق در جامعه است زیرا که سقوط اخلاقی در جامعه کاملا مشهود است. در این جلسه همچنین از کتاب زندگی نامه علاء الدین میرمحمد صادقی رونمایی شد.


*سید علی موسوی


برچسب ها: تورم اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر