10 ارديبهشت 1398 - 09:45
تاجدار در گفت و گو با ایبِنا مطرح کرد؛

سرمایه بیمه‌ها به یک‌ میلیارد دلار نمی‌رسد/شرط‌ افزایش سرمایه

مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه سرمایه تمام شرکت‌های بیمه کشور به یک میلیارد دلار نمی‌رسد، گفت: قطعا سرمایه بیمه‌ها برای ایران کم است اما باید قبل از افزایش سرمایه، بازدهی سود شرکت ها را بالا برد.
کد خبر : ۹۹۳۴۴
بیمه

رسول تاجدار در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره تاکید غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی بر افزایش دو برابری سرمایه شرکت های بیمه با توجه به بالا رفتن میزان ریسک در کشور، اظهار داشت: اگر با نرخ دلار نیمایی، سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی تمام شرکت‌های بیمه را محاسبه کنیم، حتی به یک میلیارد دلار نیز نمی‌رسد که واقعا برای کشوری مانند ایران بسیار کم است.


وی تاکید کرد: هیچ شکی در ضرورت افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه نیست و همه با این اقدام موافق هستند اما از آنجایی که علم اقتصاد، علم انگیزه هاست، باید زمینه‌ها و ابزارهای لازم برای این موضوع نیز فراهم شود.


مدیرعامل بیمه البرز با یادآوری مصوبه هیات دولت برای تعیین سقف ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت‌های بیمه، گفت: سهامداران شرکت‌های بیمه و ذی نفعان آن از این مصوبه استقبال نکردند زیرا به هیچ عنوان از بازدهی سهام خود رضایت نداشتند.


عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه شرط لازم برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه را بازدهی و سود مناسب توصیف کرد و افزود: این دو شرط با سیستم فعلی که عوارض نیروی انتظامی و وزارت بهداشت به صنعت بیمه تحمیل شده، سازگاری ندارد. نمی‌توان از شرکت‌های بیمه که ۲ برابر سود خود عوارض می‌دهند، توقع افزایش سرمایه داشت.


برچسب ها: بیمه رسول تاجدار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها