12 ارديبهشت 1398 - 11:45
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

بورس ظرفیت معامله سهام عدالت را ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت پول جدیدی به جامعه تزریق و نقدینگی را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۹۹۵۱۴
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمود شکری با اشاره به بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت در قوه مقننه، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت دارند که تاکنون سهامدار برای خرید و فروش سهام خود محدودیت داشته و نمی‌توانست آن را بفروشد، بنابراین اگر در حال حاضر خرید و فروش آن آزاد شده و قابل واگذاری  باشد مشکلات اساسی در جامعه ایجاد می‌کند.


نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس، با بیان اینکه ظرفیت بورس در این حد نیست که این حجم از سهام در آن خرید و فروش شود، افزود: براساس بررسی های صورت گرفته حتی امکان خرید و فروش ۱۰ درصد از این سهام به صورت سالانه فراهم نیست.


وی ادامه داد:رئیس دولت دهم درباره سهام عدالت اعلام کرد که تصمیم دارد سهام شرکت‌های خوب و سودده را به دهک‌های پایین جامعه ارائه دهد تا این افراد سهامدار شوند و با حفظ سرمایه مردم در شرکت‌ها در سال از سودسهام برخوردار شوند و در خصوص فروش سهام مطلبی عنوان نشده بود.


شکری با بیان اینکه اگر سهام عدالت فروخته شود مردم به وضعیت سابق برگشته و ثروت، سهام و سرمایه ای ندارند، تاکید کرد:در شرایط کنونی اقتصادی با توجه به نیازمندی مردم به نقدینگی برای خرید لوازم خانگی، پرداخت مخارج دانشگاه فرزندان و غیره بسیاری از افراد سهام عدالت خود را می‌فروشند و این سهام از دست طبقات متوسط به پایین خارج  و در اختیار جمعیت محدود و ۱۰ درصدی قرار می‌گیرد.


سهام عدالت نباید از دست مردم خارج شود


وی با تاکید بر اینکه اگر کارخانه‌ها و بنگاه های سهام عدالت به صورت بلوکه در اختیار افراد قرار گیرد مشخص نیست که چه اتفاقی در این بنگاه ها رخ می‌دهد، افزود: تصمیم‌گیری برای سهام عدالت کار آسانی نیست و این سهام نباید از دست مردم خارج شود، لذا این سهام باید اصولی مدیریت شود تا محل درآمد خوبی برای مردم باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه نباید برای پاک کردن صورت مسئله ریشه سهام عدالت را از بیخ و بن بزنیم، تصریح کرد: آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت پول جدیدی به جامعه تزریق و نقدینگی را افزایش می‌دهد که این موضوع سبب افزایش تورم می‌شود و قابل کنترل نیست، بنابراین در شرایط کنونی باید با احتیاط در این باره تصمیم گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر