16 ارديبهشت 1398 - 17:10

بسته حمایتی یک میلیارد دلاری بانک جهانی برای اردن

اردن و بانک جهانی هفته آینده مذاکرات خود را درباره یک وام یک میلیارد دلاری به این کشور آغاز خواهند کرد.
کد خبر : ۹۹۶۵۳
بانک جهانی

به گزارش ایبنا به نقل از الباوبا، دولت اردن اعلام کرد که بانک جهانی برای حمایت از اصلاحات مالی در این کشور هفته آینده موضوع پرداخا وام یک میلیارد دلاری به اردن را بررسی خواهد کرد. ماری کاوار، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی اردن به روزنامه جردن تایمز گفت: هفته آینده مذاکرات با نمایندگان بانک جهانی درباره جزییات وامی که قرار است به اردن تعلق بگیرد برگزار خواهد شد. انتظار می رود که وام مورد مذاکره در ماه ژوئن توسط هیات مدیره بانک جهانی به تایید برسد.


وی تصریح کرد: انتظار می‌رود موافقتنامه این وام در مذاکرات هفته آینده نهایی شود و قرارداد آن در ماه ژوئن به امضا برسد. قرار است این وام برای حمایت از برنامه‌های اصلاحی افتصادی اردن به کار گرفته شود.


به گفته این عضو کابینه دولت اردن، انتظار می‌رود که نرخ بهره وام مورد اشاره کمتر از ۴ درصد باشد. در ماه فوریه، رییس موقت بانک جهانی اعلام کرده بود که این بانک رقمی بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار برای حمایت مالی از اردن ظرف دو سال آینده در نظر گرفته که تقریبا معادل حمایت مالی است که این بانک ظرف پنج سال گذشته از اردن داشته است.


پیش تر در حاشیه مراسم "ابتکار لندن" که در ماه فوریه به میزبانی انگلستان و با هدف حمایت از سیاست‌های مالی اردن برگزار شد، رییس وقت بانک جهانی اعلام کرده بود بسته حمایتی از اردن شامل یک وام توسعه‌ای حدود یک میلیارد دلاری به علاوه وام ۲۰۰ میلیون دلار از عربستان سعودی و ۲۵۰ میلیون دلاری از انگلستان خواهد بود.


برچسب ها: بانک جهانی اردن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر