رکوردشکنی نرخ تورم در یک کشور آفریقایی

رکوردشکنی نرخ تورم در یک کشور آفریقایی
سازمان مرکزی آمار مصر اعلام کرد نرخ تورم ماهانه در این کشور در سپتامبر به بالاترین میزان ۴ سال گذشته رسید.
کد خبر : ۱۴۱۹۰۰

به گزارش ایبِنا به نقل از القاهره ۲۴، سازمان مرکزی آمار مصر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ تورم ماهانه در این کشور برای ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به ۱.۶ درصد و همچنین تورم در سپتامبر به صورت سالانه به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

داده‌های سازمان آمار مصر نشان داد که تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهر‌های مصر بالاترین سطح خود را در نزدیک به چهار سال گذشته ثبت کرده است.

‌شاخص عمومی قیمت مصرف کننده کل کشور مصر در سپتامبر گذشته به حدود ۱۳۳.۸ واحد افزایش یافت که این رقم در ماه اوت ۱۳۱.۷ واحد بود.

این سازمان، افزایش تورم در مصر را به افزایش ۶.۲ درصدی قیمت سبزیجات در سپتامبر گذشته و افزایش ۴.۴ درصد قیمت شیر، پنیر و تخم مرغ نسبت داده است.

آمار مصر همچنین به افزایش قیمت ۳.۵ درصدی دخانیات و ۳.۷ درصدی کالا‌ها و خدمات مصرفی در نگهداری منازل و ۳.۴ درصدی محصولات بهداشتی اشاره کرد.

بر اساس این داده‌ها، هزینه خدمات بیمارستانی مصر هم در سپتامبر گذشته ۴.۵ درصد، محصولات و تجهیزات پزشکی ۱.۳ درصد و غذای آماده ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ماه سپتامبر به ۱۵ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه اوت ۱۴.۶ درصد بود، این بالاترین نرخ تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهر‌های مصر از نوامبر ۲۰۱۸ است که ۱۵.۷ درصد ثبت شد.

 داده‌های این سازمان نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در سراسر کشور مصر در ماه سپتامبر به ۱۵.۳ درصد رسیده است، همان نرخی که در ماه اوت ثبت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها