بازگردانی شهرت مالی بریتانیا

ماموریت ناممکن «ریشی سوناک»

ماموریت ناممکن «ریشی سوناک»
ریشی سوناک از پدر و مادری هندی به دنیا آمد و اولین نخست وزیر بریتانیا با پیشینه مهاجر شد
کد خبر : ۱۴۲۲۸۸

به گزارش بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، سوناک فرمان هدایت بریتانیا را در شرایطی به دست می گیرد که این کشور در بدترین شرایط اقتصادی خود قرار دارد.

 

حزب محافظه کار بریتانیا اعلام کرد که ریشی سوناک، صدراعظم سابق دارایی، رهبری حزب و نخست وزیری را به دست آورده است و در پی شکاف عمیقی که در نتیجه رکود اقتصادی ایجاد شده، ممکن است باعث فقیر شدن میلیون ها نفر شود.

 

سوناک، 42 ساله، یکی از سیاستمداران ثروتمند در وست مینستر است، و پادشاه چارلز از او می خواهد تا برای جانشینی نخست وزیر سابق لیز تراس، که 44 روز قبل از استعفای او دوام آورد، دولتی تشکیل دهد.

 

قیمت پوند انگلیس و اوراق قرضه دولتی انگلیس پس از انتشار خبر خروج موردانت برای مدت کوتاهی جهش کرد، اما به زودی به سطح قبلی خود بازگشت.

 

این وظیفه سوناک، وزیر دارایی سابق است که در کمتر از دو ماه دیگر سومین نخست‌وزیر بریتانیا خواهد شد، تا ثبات را به کشوری که سال‌ها درگیر آشفتگی‌های سیاسی و اقتصادی بوده است، بازگرداند.

 

انتظار می‌رود که نخست‌وزیر جدید کاهش قابل توجهی در هزینه‌های خود را آغاز کند تا بتواند اعتبار مالی بریتانیا را بازسازی کند، زیرا این کشور به دلیل افزایش هزینه انرژی و غذا وارد رکود می‌شود.

 

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر