سازمان ملل:

اکثر شکایات کارگران مهاجر در قطر مربوط به دستمزد‌های پرداخت نشده است

سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل گزارش می‌دهد که شکایات کارگران مهاجر در قطر "بیش از دو برابر" شده است
کد خبر : ۱۴۲۵۴۱

به گزارش خبرنگار بین ایبنا و به نقل از المیادین،  سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل گزارش می‌دهد که شکایات کارگران مهاجر در قطر "بیش از دو برابر" شده است و نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان می‌گوید که او "ضمانت‌های امنیتی" برای همه هوادارانی دارد که در طول جام جهانی از قطر بازدید می‌کنند.



سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل گزارش داد که شکایات کارگران مهاجر در قطر از زمانی که دوحه یک پلتفرم الکترونیکی برای دریافت آن‌ها در یک سال پیش راه‌اندازی کرد، "بیش از دو برابر" شده است و اشاره کرد که اکثریت قریب به اتفاق این شکایات مربوط به دستمزد‌های پرداخت نشده است.



در دو گزارش منتشر شده ۱۹ روز قبل از شروع جام جهانی فوتبال در قطر، سازمان بین المللی کار اعلام کرد: «تعداد این شکایات از اکتبر ۲۰۲۱ تا همین ماه سال جاری بیش از دو برابر افزایش یافته و به حدود ۳۵۰۰۰ شکایت رسیده است. "


این سازمان تاکید کرد که "مقامات قطر باید تلاش بیشتری برای اجرای اصلاحاتی که در سال‌های اخیر آغاز کرده اند انجام دهند. "



به گفته این سازمان، «دلیل اصلی شکایات مربوط به عدم پرداخت دستمزد و مزایای پایان خدمت و عدم اعطای مرخصی سالانه یا پرداخت غرامت مالی بابت آن است».


وی خاطرنشان کرد: پس از اعمال محدودیت‌های جدید توسط قطر در سال ۲۰۲۱، تعداد کارگرانی که به دلیل مشکلات ناشی از دمای بسیار بالا در تابستان تحت درمان قرار گرفتند، کاهش یافت.



این سازمان اعلام کرد که ۴ کلینیک تعیین شده برای کارگران مهاجر ۳۵۱ کارگر را در تابستان امسال درمان کردند که در مقایسه با ۶۲۰ کارگر در سال ۲۰۲۱ و ۱۵۲۰ کارگر در سال ۲۰۲۰ کاهش قابل توجهی داشته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اصغر علی کرمی قطر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر