سود بی‌سابقه بانک مرکزی هند

بانک مرکزی هند SBI به سود بی سابقه‌ای دست یافت و سود خالص آن با رشد وام، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۶۵۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی هند در بیانیه مطبوعاتی روز شنبه اعلام کرد که این بانک به عنوان بزرگ‌ترین بانک وام دهنده این کشور، شاهد افزایش سود خالص سه ماهه خود بوده است، بر اساس این بیانیه، سود خالص آن ۷۳.۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر افزایش یافت و به بالاترین رقم خود یعنی ۱۳۲.۶۵ میلیارد روپیه (۱.۶ میلیارد دلار) رسید.

درآمد بهره خالص SBI نیز با ۱۳ درصد افزایش به ۳۵۱.۸۲ میلیارد روپیه رسید، در حالی که سود عملیاتی تا ۱۶.۸۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. دارایی این بانک افزایش داشته و دارایی‌های ناخالص NPA از ۳.۹۱ درصد در سه ماهه قبل به ۳.۵۲ درصد کاهش یافته، در حالی که رشد وام تا ۱۹.۹۳ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، طبق داده‌های بانک مرکزی هند، بانک‌های وام دهنده ملی در ماه اکتبر شاهد افزایش ۱۷.۹۵ درصدی تقاضای اعتبار‌ی طی یک دهه بودند. گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که پنج بانک از شش بانک بزرگ هند افزایش درآمد در سه ماهه اخیر را به دلیل افزایش درآمد حاصل از وام‌ها گزارش کرده‌اند.

با این حال، رشد سپرده در بانک‌های این کشور در این مدت ۹.۶۳ درصد عقب مانده و تحلیل گران هشدار دادند که ممکن است این رخداد منجر به کاهش نقدینگی در سیستم بانکی شود مگر اینکه وضعیت تغییر کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها