اعتراض اتحادیه‌های کارگری مصر به تصمیم وزارت دارایی

اعتراض اتحادیه‌های کارگری مصر به تصمیم وزارت دارایی
«لایحه الکترونیکی» اختلاف بین وزارت دارایی و اتحادیه‌های کارگری را به وجود آورده است.
کد خبر : ۱۴۳۸۴۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) -- اتحادیه‌های کارگری در مصر به تصمیم وزارت دارایی مبنی بر الزام افراد خوداشتغال به ثبت اطلاعات خود در سیستم صورتحساب الکترونیکی به دلیل هزینه بالای آن اعتراض کردند.


در حالی که یک منبع در سازمان مالیاتی مصر ادامه اجرای مرحله هشتم این سیستم و ثبت اطلاعات همه مودیان مالیاتی تا قبل از ۱۵ دسامبر را تایید کرد.

سازمان مالیاتی مصر همه سرمایه‌داران را اعم از شرکت‌ها یا افراد خوداشتغال مکلف کرد تا قبل از اواسط ماه جاری داده‌ها را در سیستم صورتحساب الکترونیکی ثبت کنند و به افرادی که متعهد به اعمال مجازات‌های مقرر در قانون رویه‌های مالیاتی نیستند هشدار داد.


حسین امین، رئیس کانون وکلای جنوب قاهره و عضو کمیته مذاکره با وزارت دارایی در رابطه با لایحه الکترونیکی گفت که اعتراضات زیادی به کانون وکلای دادگستری در خصوص ثبت در این سامانه وجود دارد. مهم‌تر از همه، وکلا برای ارائه فاکتور برای خدمات شان، کالایی ارائه نمی‌کنند.


«امین» در اظهارات اختصاصی به CNN به زبان عربی افزود: اگرچه شغل وکالت مانند پزشکان یک حرفه آزاد است، اما از ۳ سال پیش مالیات بر ارزش افزوده برای آن‌ها وضع شد و پزشکان از آن مستثنی شدند.


وی افزود: با وجود این، کانون وکلا متعهد به انجام اقدامات قانونی در این زمینه است، اما از روش دیگری برای پرداخت مالیات از طریق سامانه قبض الکترونیکی خودداری می‌کنیم و باید منتظر تصمیم دادگاه قانون اساسی در مورد قانون اساسی بودن وضع مالیات بر ارزش افزوده باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر