مرکز پژوهش‌های مجلس «پیشنهاد افزایش قیمت نان» را تکذیب کرد

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش اخیر خود به بیان کارکرد‌های مثبت طرح اصلاح شیوه پرداخت یارانه نان پرداخته است.
کد خبر : ۱۴۴۶۰۷

به گزارش ایبِنا، مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان توضیحاتی به خبر خلاف واقع از گزارش این مرکز در خصوص «بررسی طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان ازسوی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱»* مبنی بر افزایش قیمت نان، پاسخ داد. 

 

در روز پایانی آذر ماه و پس از انتتشار گزارش این مرکز با عنوان «بررسی طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان ازسوی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱»، خبر‌هایی خلاف واقع در خصوص این گزارش در برخی رسانه‌ها منتشر شد که به منظور تنویر اذهان و افکار عمومی، نکات و توضیحاتی به شرح ذیل عنوان می‌شود: 


۱- پس از اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان توسط دولت محترم سیزدهم، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بنا به رسالت خود نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی شیوه اجرای این طرح اقدام نمود. در این گزارش ضمن بیان کارکرد‌های مثبت طرح اصلاح شیوه پرداخت یارانه نان، با هدف کمک به دولت محترم مشکلاتی احصاء شد که با مرتفع نمودن آن، اثربخشی طرح حاضر افزایش خواهد یافت.


۲- برخی رسانه ‏ها متأسفانه با زیرپاگذاشتن اخلاق حرفه‌ای و با شیطنت و تحریف واقعیت گزارش، نسبت به انعکاس خلاف واقع و مغرضانه مطالب آن اقدام کرده و مدعی شدند که گران کردن نان پیشنهادی است که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت موجود ارائه داده است. عنوانی که مورد توجه شبکه‌های معاند هم قرار گرفت. این در حالی است که در گزارش مورد بحث، هیچ‌گونه پیشنهادی مبنی‌بر گران کردن قیمت نان داده نشده است؛ بلکه در مقابل، به طور مکرر و در بخش‌های مختلف گزارش بر نظارت و کنترل قیمت نان تاکید شده است. همچنین به راهکار‌هایی اشاره شده که در صورت اجرا، مصرف‌کنندگان و نانوایان از آن منتفع خواهند شد.


۳- همچنین جهت تبیین واقعیت‌ها، جمع بندی و نتیجه‌گیری‌های پایانی گزارش مذکور به خوبی بیان کننده پیشنهاد‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است که در هیچ کدام از آنها، حتی اشاره‌ای به گران کردن نان نشده است.


۴- پرداختن به موضوعات مهم و حساسی که در ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت مردم قرار دارد، نیازمند توجه دقیق است، از همین رو انتظار می‌رود تا باز نشر اخباری که برخلاف واقعیت و برداشت‌های ناصواب تهیه می‌شود، با رجوع به منبع اصلی آن مورد دقت قرار گیرد.


*
گزارش «بررسی طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه نان ازسوی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱» مرکز پژوهش‌های مجلس را در اینجا بخوانید. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر