درآمد دولت از فروش خودرو‌های لوکس رسوبی چقدر است؟

در صورت دریافت مجوز فروش خودرو‌های رسوبی این موارد در لایحه بودجه در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۴۷۳۱

به گزارش ایبِنا، رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: پیش‌بینی ما این است که از فروش خودرو‌های رسوبی حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت حاصل می‌شود.




عبدالمجید اجتهادی در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد تعیین بند درآمدی برای خودرو‌های رسوبی موجود در بنادر و گمرکات در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: این خودرو‌ها شامل ماشین آلات سنگین راه‌سازی و معدنی، خودرو‌های سواری بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و خودرو‌های سواری پایین‌تر از ۲۵۰۰ سی‌سی است. همچنین برخی از این خودرو‌ها قاچاق است.




وی با بیان اینکه با توجه به قوانین فعلی ما نمی‌توانیم در مزایده به فروش برسانیم، گفت: ما پیشنهادی ارائه کردیم که در کمیسیون اقتصادی مطرح شد. در لایحه بودجه ظرفیت بسیار خوبی برای بحث درآمدی فروش این خودرو‌ها وجود دارد. در صورت صدور مجوز فروش این خودرو‌ها می‌توان بند درآمدی مربوطه را در بودجه سال آینده در نظر گرفت.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش خودرو‌های رسوبی گفت: پیش‌بینی ما این است که در صورت فروش خودرو‌ها با حجم موتور بالاتر و پایین‌تر ۲۵۰۰ سی‌سی و همچنین ماشین آلات سنگین راه‌سازی حدود ۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت حاصل شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر