در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

پیش‌بینی شاخص بورس تا پایان دی ماه

پیش‌بینی شاخص بورس تا پایان دی ماه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص می‌تواند تا پایان دی ماه با گزارش ۹ ماه شرکت‌ها تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رشد کند.
کد خبر : ۱۴۴۹۳۳

احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بیان کرد: روند شاخص در ۱۰ روز اخیر به جاماندگی این بازار از سایر بازار‌های موازی بازمی‌گردد، البته این روند از p/e مناسب سهام و پتانسیل‌های بازار نیز تاثیر می‌گیرد، همچنین  p/e  فوروارد (forward) اکثر سهم‌ها روی محور ۵ قرار دارد که این عامل از ارزندگی سهام حکایت دارد.

 

وی ادامه داد: ایجاد موج‌های تورمی نیز باعث می‌شود که نقدینگی زیادی به سمت بازار سرمایه روانه شود، بنابراین رشد شاخص تا حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عمدتا به جاماندگی بازار و ارزندگی آن بستگی دارد، البته از انتظارات تورمی نیز تاثیر خواهد گرفت.

 

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که علت روند سینوسی شاخص کل چیست؟ تاکید کرد: روند سینوسی، واکنش شاخص به تصمیمات دولت است، چون سهامداران نسبت به تصمیمات دولت اشراف کاملی ندارد و از خود رفتار هیجانی نشان می‌دهند، اما بعد از گذشت دو الی سه روز متوجه می‌شوند که علی رغم دستورالعمل تصویب شده از سوی دولت، بازار دارای ارزندگی است، به همین علت افراد از حالت فروشنده خارج و به حالت خریدار در می‌آیند.

 

وی افزود: بازارمی‌تواند روند خود را  با محور یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از لحاظ تعادلی آهسته و پیوسته طی کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود را از روند شاخص تا آخر دی ماه بیان کرد: گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها در اواخر دی ماه روی کدال قرار می‌گیرد، چون بازار از لحاظ سودآوری در شرایط خوبی قرار دارد و شرکت‌ها بیش از نصف راه یک ساله را طی کردند، این گزارش‌ها می‌تواند به روند صعودی بازار کمک کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: نقاط p/e بازار خوب است، بنابراین شاخص می‌تواند تا پایان دی ماه با گزارش ۹ ماه شرکت‌ها تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد نیز رشد کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر