اصرار آلمانی‌ها به صرفه‌جویی در انرژی با وجود ذخایر کافی گاز برای زمستان

تنظیم کننده انرژی آلمان گفت که این کشور، گاز کافی برای دوام در زمستان دارد، اما باید برای فصل گرمایش بعدی آماده شود.
کد خبر : ۱۴۵۱۷۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل ازراشاتودی، رگولاتور انرژی این کشور اعلام کرد که آلمان منابع انرژی کافی برای بقیه فصل دارد و خطر کمبود گاز برطرف شده است. کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: علی رغم همه ابهام‌های باقی‌مانده، انتظار ندارم که در این زمستان هیچ اشتباه دیگری پیش آید.

تاسیسات ذخیره سازی گاز بیش از ۹۰ درصد پر است، در حالی که در ماه ژانویه به ندرت به این میزان بالا می‌رسید. این دستاورد مشترک بزرگ همه کسانی است که به میزان اندکی از گاز استفاده کردند. مولر با اشاره به اینکه آلمان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۴ درصد گاز کمتری مصرف کرد که عمدتاً به دلیل صرفه جویی در انرژی است، افزود: فرض می‌کنم که مخازن ذخیره سازی تا پایان زمستان بیش از ۵۰ درصد پر خواهند شد. وی کاهش اخیر قیمت بنزین را برجسته کرد و پیش بینی کرد که احتمالاً قیمت‌ها برای یکی دو سال آینده ثابت می‌ماند.

در حال حاضر قیمت گاز به همان قیمتی است که در ماه دسامبر ۲۰۲۱ بود و به این دلیل که اروپا با موفقیت تأسیسات ذخیره گاز خود را پر کرده و بنابراین اساس حدس و گمان‌های احتمالی را حذف کرده است. رئیس سازمان تنظیم مقررات هشدار داد، با این حال، ساکنان نباید صرفه جویی در انرژی را متوقف کنند، در حالی که ممکن است فصل آینده غیرقابل پیش بینی باشد. در پایان، افزایش مصرف گاز هم منجر به افزایش قیمت گاز برای صنایع انرژی بر می‌شود که می‌تواند منجر به جهش بیشتر قیمت‌ها شود.

علاوه بر این، به ازای هر کیلووات ساعتی که اکنون صرفه جویی می‌کنیم، دیگر مجبور نیستیم در تابستان گران بخریم تا مخازن ذخیره گاز را دوباره پر کنیم، از الان روی زمستان آینده تمرکز کرده ایم. مولر اضافه کرد که سه خطر عمده باقی می‌ماند: ممکن است زمستان آینده سردتر باشد، ممکن است مصرف گاز چین که اخیراً کاهش یافته دوباره افزایش یابد و تقاضای جهانی را افزایش دهد و ممکن است، زیرساخت‌های گاز اروپا از یک بحران پیش‌بینی‌نشده مانند حمله به خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه در ماه سپتامبر رنج ببرند. این حمله باعث از کار افتادن این خطوط لوله شد و یکی از مسیر‌های اصلی تحویل گاز روسیه به اروپا را قطع کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر