کاهش تولید نفت عربستان تمدید شد

کاهش تولید نفت عربستان تمدید شد
کاهش تولید داوطلبانه عربستان برای یک میلیون بشکه در روز برای ماه بعد یعنی سپتامبر هم اعمال می‌شود.
کد خبر : ۱۵۳۶۱۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، عربستان سعودی، یکی از تولیدکنندگان بزرگ اوپک، روز پنجشنبه تمدید کاهش تولید خود را برای حداقل یک ماه دیگر به منظور حمایت از قیمت جهانی نفت اعلام کرد. خبرگزاری دولتی SPA به نقل از منبع رسمی وزارت انرژی اعلام کرد که با کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز توسط عربستان، تولید در ماه سپتامبر حدود ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این منبع به نقل از رویترز گفت: این کاهش داوطلبانه اضافی برای افزایش تلاش‌های احتیاطی کشور‌های اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازار‌های نفت است و ممکن است تمدید شود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه بلافاصله پس از بیانیه عربستان سعودی اعلام کرد که مسکو صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

اوپک پلاس، متشکل از کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه در ماه اکتبر توافق کردند که تولید خود را تا حدود ۲ درصد از تقاضای جهانی از فاصله ماه نوامبر گذشته تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهند. این گروه موافقت کرد که در آینده تولید خود را بیشتر کند اما این کاهش تولید فعلی به منزله تلاش برای متعادل کردن بازار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر