27 ارديبهشت 1398 - 15:22

رشد اقتصادی اندک ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو

اقتصاد هلند به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال تنها ۰.۵ درصد رشد کرد.
کد خبر : ۱۰۰۰۳۵
هلند

به گزارش ایبِنا به نقل از تایمز هلند، مرکز آمار هلند در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد این کشور با حفظ نرخ رشد سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ و ثبت رشد ۰.۵ درصدی به کار خود در فصل نخست سال جاری خاتمه داده است. طبق اعلام این مرکز رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به مارس معادل ۱.۷ درصد بوده است.


به گفته مرکز آمار هلند، بار اصلی رشد اقتصادی بر روی مخارج مصرفی و سرمایه‌ای بوده است. در این مدت سرمایه گذاری‌ها در مسکن و همچنین زیرساخت‌ها ۴.۵ درصد افزایش داشته است. برای بیستمین فصل متوالی مخارج مصرفی خانوارهای هلندی افزایشی بوده است. بیشترین مخارج خانوارها مربوط به لوازم منزل، برق و خدمات بوده است.


متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی هلند در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۸ به طور متوسط ۲.۲۳ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۹ با رشد ۶.۱ درصدی و کمترین رشد نیز رشد منفی ۴.۹ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ بوده است.


هلند ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و یکی از قطب‌های حمل و نقل اروپا است. اقتصاد این کشور وابستگی شدیدی به تجارت خارجی دارد و صادرات معادل ۸۳ درصد تولید ناخالص داخلی و واردات معادل ۷۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر