10 خرداد 1398 - 09:29
عملکرد ۲ ماه ابتدای سال ۹۸ نشان داد:

۲ کارگزاری بانکی در میان ۵ کارگزاری برتر بازار سرمایه

عملکرد کارگزاری‌های بازار سرمایه تا پایان اردیبهشت ماه ۹۸ مشخص می‌کند که ۲ کارگزاری سیستم بانکی در میان ۵ کارگزاری برتر از نظر ارزش معاملات قرار دارند.
کد خبر : ۱۰۰۴۵۴
بورس

به گزارش ‌خبرنگار ایبِنا، تازه ترین آمارهای منتشره از سوی بورس اوراق بهادار تهران مشخص کرد که تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۷.۱۶ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه ۹۸ به خود اختصاص دادند که در میان آن ها ۲ کارگزاری نظام بانکی نیز وجود دارد.


این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های کارگزاری مفید با ۱۱.۷۸ درصد، کارگزاری آگاه  با ۵.۸۰ درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با ۳.۸۱ درصد، کارگزاری فارابی با ۲.۸۹ درصد و کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۲.۸۸ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


وضعیت معاملات آنلاین


همچنین بر اساس اطلاعات منتشره مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران در ۲ ماهه اول سال ۹۸ از ۱۰۸ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۴ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند و سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۴۳.۳۱ درصد بوده است.


بر اساس این گزارش ۴۳.۳۱  درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۲.۱۸ درصد، آگاه با ۱۰.۲۳ درصد، فارابی با ۴.۸۶ درصد، مبین سرمایه با ۳.۱۴ درصد و تدبیرگران فردا با ۲.۹۰ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


همچنین از کل معاملات، بیش از ۴۲۷ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۴۷ درصد کل خرید و فروش می باشد.


ارزش کل خرید و فروش


از سویی دیگر، ارزش کل خرید و فروش در ۲ ماهه ۹۷، بیش از ۹۱۲ هزار میلیارد ریال در این دوره به ثبت رسیده است.


براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۹۲.۱۱ درصد کل معاملات و ارزش خرید و فروش عمده ۲.۱۰ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی نیز ۶  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر