دور جدید جنگ تجاری پکن و واشنگتن؛

چین آمریکا را به "تروریسم اقتصادی" متهم کرد

در تازه‌ترین دور از جنگ تجاری بزرگ میان چین و آمریکا، چین ایالات متحده را به ارتکاب تروریسم اقتصادی متهم کرد.
کد خبر : ۱۰۰۴۷۰
پرچم چین

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، در حالی که بسیاری از نهادهای بین المللی نسبت به تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر آن بر آینده اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرده اند، چین دولت آمریکا را به دلیل راه انداختن جنگ تجاری تعرفه‌ای با این کشور به تروریسم اقتصادی متهم کرد.


دونالد ترامپ از یک سال پیش و در اعتراض به آنچه ناعادلانه بودن تجارت میان آمریکا و چین خوانده بود، تعرفه وارادات کالا از این کشور را به شدت افزایش داده است. به‌ علاوه فروش محصولات شرکت هواوی در آمریکا به شدت محدود شده است.


حالا در تازه ترین تحول در این زمینه، ژانگ هان هوی، معاون وزیر خارجه چین روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفت: ما مخالف جنگ تجاری هستیم اما وحشتی هم از آن نداریم. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژانگ اعمال مجازات‌های تجاری و افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی را مصداق «تروریسم، قوم‌گرایی و آزار اقتصادی» خواند.


جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که با تصمیم افزایش تعرفه‌ها گمرکی آغاز شد، با ماجرای هواوی تشدید شد. با وجود ابراز تمایل دو طرف برای ادامه گفتگوهای برای حل بحران، دستیابی به یک توافق جدید دست‌کم در کوتاه مدت امکان پذیر به نظر نمی‌رسد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر