11 مرداد 1398 - 12:07
حسینی نژاد در گفت و گو با ایبِنا مطرح کرد؛

پیشنهاد سوآپ برق برای استخراج رمزارزها

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد استخراج کنندگان رمزارزها در مناطق گرمسیری نیروگاه احداث کرده و برق تولیدی را به دولت بدهند و ما به ازای آن در مناطق سردسیر از دولت برق بگیرند.
کد خبر : ۱۰۲۶۱۱
ماینینگ

مجید حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره تعیین تعرفه برای استخراج رمزارزها گفت: تعرفه برق باید به گونه ای باشد که دولت از آن درآمد کسب کرده و نرخ ثابتی هم نباشد.


وی افزود: قاعدتا این تعرفه در فصل هایی که مصرف برق بالاتر است، باید بیشتر و در فصل هایی که مصرف برق کمتر است، باید پایین تر محاسبه شود. این روش برای مصرف کننده نیز منطقی است و می توان در ساعت های پیک مصرف نیز برق را گران تر فروخت.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی موضوع بعدی را نرخ فروش گاز عنوان کرد و افزود: بهترین روش این است که تعرفه گاز و برقی که به استخراج کنندگان رمزارزها فروخته می شود، به شکلی تعیین شود که این افراد خود به سمت احداث نیروگاه با گازی که از دولت می خرند، بروند و از برق تولیدی شان رمزارزها را استخراج کنند.


حسینی نژاد با بیان اینکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بالاترین نیاز به برق در کشور وجود دارد، گفت: با این حال در این مدت سه ماهه نیز در همه ساعت ها نیاز به برق یکسان نیست و معمولا ظهر و بین روز مصرف برق برای وسایل سرمایشی بیشتر است. می توان برق را به گونه ای به استخراج کنندگان فروخت که این افراد در ساعت های اوج مصرف، دستگاه های ماینر خود را خاموش کنند. این روش باعث شناور شدن ظرفیت برق کشور می شود.


وی با طرح پیشنهاد سوآپ برق بین دولت و استخراج کنندگان اظهار داشت: استخراج کنندگان می توانند در استان های جنوبی که نیاز به برق بیشتر است، نیروگاه احداث کنند و آن را در اختیار دولت قرار دهند و مابه ازای آن در استان های سردسیر که مناسبت تر برای استخراج رمزارز است، برق از دولت دریافت کنند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در پاسخ به این سوال که آیا می توان از انرژی های تجدید پذیر مانند نیروگاه های خورشیدی و بادی برای استخراج رمزارز استفاده کرد، اظهار داشت: احداث این نیروگاه ها تنها به مجوز دولت نیاز دارد و باید بستر آن فراهم شود اما با این روش دولت دیگر یارانه ای هم برای تولید انرژی نمی دهد  و تنها مقدار مشخصی مالیات می گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر