10 شهريور 1398 - 08:46

لایحه مالیات بر عایدی سرمایه، هفته آینده به دولت می‌رود

رییس سازمان مالیاتی با بیان اینکه، لایحه مالیات بر مجموع درآمد خانوار در سازمان آماده شد، گفت: پایه جدید مالیات بر عایدی سرمایه (مسکن) نیز در این اصلاحیه گنجانده شده است.
کد خبر : ۱۰۳۶۱۰
امید علی پارسا

به گزارش ایبِنا به نقل از تسنیم، امیدعلی  پارسا با بیان اینکه در ابتدا قرار بود پایه جدید مالیاتی، مالیات بر عایدی مسکن، در لایحه وزارت اقتصاد با عنوان مالیات بر فعالیت های اختلال زای اقتصادی گنجانده شود، ‌گفت: بعد از تغییراتی که در این خصوص ایجاد شد تصمیم گرفته شد تا این پایه جدید مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات های  مستقیم لحاظ شود.


رییس سازمان مالیاتی با بیان اینکه، بر اساس پیگیری های انجام شده لایحه مذکور در نیمه شهریور ماه از وزارت اقتصاد به دولت می‌رود، ‌گفت: به این ترتیب پایه مالیات بر عایدی مسکن که از سنوات قبل پیگیری می‌شد به هیات دولت خواهد رفت.


پارسا تاکید کرد: بنابراین لایحه مالیات بر مجموع درآمد در سازمان مالیاتی آماده شده و در این لایحه مالیات بر عایدی سرمایه نیز گنجانده شده است. وی افزود: بعد از تصویب در دولت، این لایحه به کمیسیون های تخصصی مربوطه خواهد رفت تا بررسی های نهایی در این کمیسیون ها روی این لایحه مهم انجام شود. امیدواریم در مجلس شورای اسلامی نیز بعد از مرحله دولت این لایحه با رای بالا تصویب شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر