24 شهريور 1398 - 11:07
بر اساس آمار بانک مرکزی،

چهارمحال‌وبختیاری بیشترین و سیستان وبلوچستان کمترین آمارچک برگشتی

بر اساس آمار بانک مرکزی چهار محال بختیاری با ۹۸.۴ درصد بیشترین و سیستان و بلوچستان با ۷۱.۲ درصد کمترین میزان چک برگشتی را به خوداختصاص دادند.
کد خبر : ۱۰۴۱۰۶
چک برگشتی

به گزارش ایبِنا، در تیر ماه ۱۳۹۸ در کل کشور بالغ بر ۶۸۸ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۰۴ هزارمیلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۶ درصد و از نظر ارزش ۹۳.۶ درصد از کل چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.


در ماه مورد بررسی، در استان تهران حدود ۲۱۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۴.۲ درصد و از نظر ارزش ۹۱.۹ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری با فقدان موجودی بوده است.


در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل ارزش چک‌های برگشتی در استان به ترتیب به استان‌های چهار محال و بختیاری ۹۸.۴ درصد، کهگیلویه و بویر احمد و گلستان ( هر کدام ۹۸.۲ درصد) و خراسان جنوبی ( ۹۸.۱ درصد) اختصاص یافته است.


استان های سیستان و بلوچستان (۷۱.۲ درصد) ، خراسان شمالی ( ۷۴.۹ درصد) و ایلام ( ۸۷.۹ درصد ) کمترین نسبت ارزش چک های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به کل ارزش چک های برگشتی در استان را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: بانک مرکزی چک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر