24 آذر 1398 - 08:48
مدیرعامل بانک ملت:

پرداخت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای دوگانه سوز کردن خودروها

مدیرعامل بانک ملت در جریان امضا تفاهمنامه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پرداخت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای دوگانه سوز کردن خودروها خبر داد.
کد خبر : ۱۰۹۶۸۵
بانک ملت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد بیگدلی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی طرح توسعه و تولید کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای دوگانه سوز CNG بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت، گفت: سابقه همکاری بانک با وزارت نفت به بیش از ده سال باز می‌گردد که آثار مثبتی در بخش‌های اقتصادی کشور داشته است.


مدیرعامل بانک ملت به استفاده حداکثری از ذخایر نفتی کشور اشاره کرد و افزود: بانک ملت در پروژه خودکفایی کشور از واردات بنزین با وزارت نفت مشارکت دارد. موضوع آلودگی هوا را داریم که یکی از راهکارها دوگانه سوز کردن خودروها است.


بیگدلی ادامه داد: مرکز بانک ملت در راستای تامین زنجیره ارزش در حوزه نفت یک طرح مهم و ملی در اقتصاد کشور را امضا می‌کند که حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودور در کشور پرداخت خواهد کرد.


وی افزود: این تفاهم نامه در راستای عملیاتی کردن بخشی از برنامه اقتصاد مقاومتی خواهد بود. همچنین موضوع کاهش هزینه مصرف کننده نیز در این تفاهم نامه مدنظر است.


بیگدلی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی سوخت نیز پروژه پرداخت هزینه سوخت خودروها را انجام دادیم. در قالب سامانه ایجاد شده، از قاچاق سوخت نیز جلوگیری شد.


مدیرعامل بانک ملت، تصریح کرد: ما از انجام پروژه‌های دیگر نیز برای اقتصاد کشور استقبال می‌کنیم.


صرفه جویی ۱.۸ میلیاد دلاری در سال باتوسعه خودرو های دو گانه سوز


همچنین صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران نیز در مراسم امضا تفاهم نامه با بانک ملت بیان داشت: در این تفاهم نامه برخی خودروها از جمله ون، تاکسی، خودروهای شخصی و ... دوگانه سوز خواهند شد. همچنین متنوع سازی مصرف سوخت در این طرح نیز مدنظر است.


وی خاطرنشان کرد: نرخ گاز بسیار پایین است و اجرای این طرح می تواند روزانه ۱۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین ایجاد کند که سالیانه ۱.۸ میلیارد دلار خواهد شد.


این مقام مسئول در وزارت نفت تاکید کرد: بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات از محل صرفه جویی مصرف سوخت خواهد بود. سقف تعهدات دولت در بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات ۶۵۰۰ میلیارد تومان است.


صادق آبادی گفت: مردم می توانند با ثبت تقاضا، برای دوگانه سوز کردن خودروها به کارگاه ها معرفی خواهند شد. البته ظرفیت سالیانه دوگانه سوز کردن ۲۰۰ هزار دستگاه است.


در ادامه این مراسم، نیره پیروز بخت؛ رییس سازمان استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد به دنبال سالم سازی فرایندها به نفع مردم است گفت: برخی مباحث در صنعت نفت در بخش استانداردسازی به وزارت نفت برمی گردد.


پیروزبخت به پذیرش گواهی استاندارد ایران در ۷۰ کشور دنیا خبر داد و گفت: استاندارد تبدیل خودروهای بنزین سوز به گازسوز در دستور کار قرار دارد و اگر قرار است تسهیلاتی در این بخش پرداخت شود بهتر است از ابتدا طبق استاندارد باشد.





برچسب ها: بانک ملت خودرو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر