۲۰۲۰؛ سال افزایش ارزش ارز دیجیتال

در حالی که لیست بانک‌های مرکزی که در حال توسعه برنامه رمزارز رسمی خود هستند در حال افزایش است، این اتفاق قطعا سال ۲۰۲۰ را سال متفاوتی برای رمزارزهای جهان خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۰۳۰۶
بیت کوین

به گزارش ایبِنا، کریپتوکارنسی یا رمزارز به دسته‌ای از پول‌ و ارزهای دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که در آنها از رمزنگاری (کریپتوگرافی) برای تراکنش‌های مالی استفاده شده‌؛ به طوری که رمزگشایی آنها بسیار دشوار و بعضا غیرممکن است. این نوع ارزها عموما توسط مرکز خاصی کنترل نمی‌شوند، سریع و مقرون به صرفه‌اند و محدودیت جغرافیایی را از میان برداشته‌اند؛ و از همه مهم‌تر با دغدغه‌ی حفظ حریم خصوصی ایجاد شده‌اند.


همانطور که پیش از این روال بوده، ارز دیجیتال یا رمزارز نوعی پول مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود. رمزارزها می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین و ... داشته باشند. بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین، بایت‌ کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، ورج و دیگر آلت کوین ها انواع رمز ارز هستند.

اما حالا در سراسر جهان برنامه‌هایی برای توسعه سریع‌تر رمزارزها توسط دولت‌ها و فعالان بخش خصوصی در جریان است. قطعا ورود دولت‌های بزرگ به دنیای رمزارزها، قطعا آینده این پدیده مالی جهان  را با تغییرات جدیدی مواجه خواهد کرد و تاثیر دولت‌های کشورهای بزرگ بر روند افزایش قیمت ارز دیجیتالی محسوس خواهد بود.

گلوبال کوین ریسرچ در مطالعاتی اعلام کرده که ارزش ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس اعلام کرده که در ۱۲ ماه آینده این روند رو به رشد حفظ خواهد شد. تأثیر دولت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران نهادی بر روند افزایش قیمت ارز دیجیتال نیز محسوس خواهد بود.

به گفته وی، طی ۱۲ ماه آینده، دولت‌ها و سرمایه‌گذاران هر چه بیشتری در جهان به ارز دیجیتال و فناوری بلاک‌چین ورود خواهند کرد. ژائو در این خصوص گفت: در سراسر جهان، تعداد کشورهایی که به مطالعه ارز دیجیتال و استانداردهای نظارتی جهانی می‌پردازند افزایش خواهد یافت که به‌ خودی خود، اشاره‌ای به استفاده هر چه وسیع‌تر این نوع فناوری در جامعه خواهد بود.

این روند تاثیر مثبتی بر گسترش بازار ارز دیجیتال خواهد گذاشت. این نوع ارز مورد توجه هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی قرار خواهد گرفت و در سال ۲۰۲۰ این روند افزایش خواهد یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر